سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

محدودیت تردد در تهران صحت ندارد/ تکذیب مخالفت استانداری با تعطیلی تهران

رییسی گفت: منع رفت‌وآمد‌ درون شهری خودرو‌های شخصی صحت ندارد و در جلسه امروز قرارگاه عملیاتی کرونا بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت‌ها  به دنبال شیوع کرونا اظهار کرد: در وهله اول تاکید می‌کنم که ستاد ملی کرونا یک سخنگو دارد و سخنگوی ستاد هم من هستم و مطالبی که قرار است در ارتباط با مصوبات ستاد ملی ارائه شود، فرآیند به گونه‌ای است که از زبان بنده باید اعلام شود. اینکه عزیزان پیشنهادات را به عنوان مصوبات تلقی می‌کنند، کار درستی نیست.

وی افزود: در شنبه‌ای که گذشت در ستاد ملی مقابله با کرونا، دو پیشنهاد مطرح شد، پیشنهاد اول در ارتباط با ایجاد محدودیت در مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت از ۲۰ آبان ماه بود که مصوب شد و از ساعت ۱۸ به بعد، محدودیت‌هایی اعمال می‌شود. پیشنهاد دوم هم بحث منع رفت و آمدهای درون شهری خودروهای شخصی بود که مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تا بررسی بیشتری در این زمینه صورت گیرد و به همین دلیل امروز بعد از ظهر جلسه قرارگاه برگزار می‌شود و قرار است در این جلسه این پیشنهاد مجددا مطرح و بررسی شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: هر اقدام و محدودیتی که قرار باشد اعمال شود، باید از جنبه‌های مختلفی مانند تاثیر آن بر کنترل بیماری، قابلیت اجرایی آن و... بررسی و بعد از جمع بندی نظرات، تصمیم گیری می‌شود. بنابراین اینکه گفته شده از شبنه قرار است این محدودیت اعمال شود، به هیچ وجه مصوبه ستاد ملی کرونا نیست و امروز بعد از ظهر موضوع مطرح خواهد شد و مصوبه بعد از تصویب نهایی به اطلاع مردم خواهد رسید.

رییسی درباره پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران گفت: ظاهرا یکی از همکاران به گونه ای مطح کرده بودند که پیشنهادی مبنی بر تعطیلی دو هفته ای تهران ارائه شده است و حتی گفته شده بود که رییس جمهور با تعطیلی دو هفته ای تهران موافقت کرده است اما  استاندار با اجرای مصوبه موافقت نمی کند. من قاطعا می گویم که این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و این پیشنهاد هم مانند سایر پیشنهادهایی است که مطرح شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: اگر در ستاد ملی که با ریاست رییس جمهور برگزار می شود، اگر از سوی کمیته ها پیشنهادی داده شود، موضوع مطرح می شود و اجماعی درباره نظرات تصمیم گیری می شود و این موضوع به طور کلی صحت ندارد و اگر ستاد ملی تصمیمی را اتخاذ کند و ابلاغ شود، قطعا لازم الاجراست و کسی نمی تواند آن را اجرا نکند. بنابراین این خبر درست نیست.

رییسی گفت: پیشنهادات مختلفی از استان های مختلف به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است و پیشنهادات مورد بررسی و بحث کارشناسی قرار گرفته است و موضوع در ستاد مطرح و تصمیم گیری می شود و تاکید می کنم که اینکه تصمیم گیری در این زمینه شده و کسی مخالفت کرده است، به هیچ وجه صحت ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
بیسوادبی شناسنامه
۰۸:۰۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
شورای شهررررربرآمده ازرای مرررررددددممممم بصییییرررر تهران به نمایندگی ازاهالی تهران دوهفته تعطیل کردن کوروش توبخواب مابیداریم.
ناشناس
۰۷:۱۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
واقعا نتیجه ۹ماه جلساتتون تاالان چی بوده؟اخرشم همه میمیریم و میاین میگین باتدابیر ارزشمند و تخصصیمون بیماری و مهار کردیم فقط حیف که نیسیتید تاببینید....گرونی بدبختی بی پولی مرگ .... بابابخدا ما مردیم شماها خبرندارید
ناشناس
۰۶:۴۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
کارخانه جات را پنج شنبه ها تعطیل کنید .
تعطيلي بزيان مردم
۲۲:۵۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
ديگه بدترش نكنيد حقوق بگيران موافق صددرصدي تعطيلي هستند و صنوف و اقشار متوسط جامعه با اجاره بها مغازه و منزل و عوارض و ماليات و آب و برق و گاز و شارژ و تامين معيشت هر روز تعطيلي ضرر زيان باري را به آنها تحميل ميكند بهتر است ضمن رعايت پروتكلهاي بهداشتي ضد عفوني مراكز پر جمعيت و پمپ بنزين و ايستگاههاي اتوبوس و مترو و ... بصورت هم افزايي با شهرداري و سپاه و بسيج وووو انجام شود .
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خواهشا تعطیل کنید جان بایدن جان ترامپ تعطیل کنید
روح الله
۲۰:۳۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
واقعا مسولین ما نمیخوان بفهمن بخدا یکم فکر میخواد با تعطلی ساعت ۶ به بعد چی ور میخواید درست کنید؟! این قانون فقط باعث افزایش کروناست وقتی ساعت کاری خیلی جاها کم میشه باعث ازدحام میشه خدایا مارو از دست کرونا نه از دست مسولین نجات بده
ناشناس
۰۶:۲۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
الهی آمین
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام
اقا تعطیل کنین بخدا وضع خیلی خرابه
ادمین خواهشا منتشر کن
پدرام
۲۰:۲۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
معلوم نیست همه چیز به حال خود رها شده روی هیچ خبری نمیشه حساب کرد
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
دو روز پیش استاندار اعلام کرد تهران را تعطیل نمیکنیم حالا تکذیب میکنن چرا یک برنامه منسجم از طرف وزارت بهداشت اعلام نمیشود دستورات ستاد کرونا همگی موقت بی تاثیر
شایان
۲۰:۱۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
قصد این دولت در سال آخر عمرش با این تصمیماتشون فقط وفقط عصبانی کردن و شرطی کردن مردمه!!!! همین وبس!
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
فعلا که بعد از گذشت ۹ ماه هنوز نتوانستید گزارش و تصمیم درستی بگیرید
هوتن
۱۹:۱۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
من موندم اینهمه مردم رو میترسونن وفشار میارن که از خونه بیرون نیان. پس چرا تعطیل نمی‌کنند واقعا جای سوال داره!!!!
متین
۱۸:۱۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اصلا تمایلی به تعطیلی تهران در دولت وجود ندارد