سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰۰ هزار دانش آموز در استان اردبیل عضو شبکه شاد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در استان عضو شبکه آموزشی شاد هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های خلخال و کوثر که به میزبانی خلخال برگزار شد، گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در استان عضو شبکه آموزشی شاد بوده و در مناطق شهری و روستایی این استان از برنامه‌های آموزشی این شبکه بهره‌مند هستند.

او افزود: در عین حال ۳۰ هزار دانش‌آموز استان نیز به علل مختلف از جمله فقدان زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی ،عدم برخورداری خانوارهای کم‌بضاعت مالی از تلفن‌های همراه هوشمند و سایر دلایل از عضویت در این شبکه محروم هستند.

ناصری گفت: از مجموع ۳۰ هزار دانش‌آموز محروم از برنامه‌های شبکه آموزشی غیرحضوری شاد در استان ۷۰ درصد در مناطق روستایی و ۳۰ درصد در مناطق شهری مشغول تحصیل هستند و تلاش می‌شود با رفع موانع موجود زمینه استفاده همه دانش‌آموزان از شبکه آموزشی شاد و امکانات آموزش فضای مجازی فراهم شود.

او افزود: هم‌اکنون ۲۴۲ روستای استان فاقد امکانات زیرساختی و ارتباطی تلفن همراه و اینترنت برای استفاده از شبکه آموزشی شاد بوده و در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها در همه مناطق روستایی بیش از ۱۰ هزار خانوار دارای دانش‌آموز ،بضاعت مالی برای تهیه و خرید گوشی تلفن همراه هوشمند گران‌قیمت را ندارند.

ناصری با بیان اینکه در حال حاضر ادامه تحصیل ۸۰ درصد دانش‌آموزان مناطق عشایری و روستایی استان اردبیل بصورت حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا انجام می‌شود، گفت: به دلیل وجود فضای مناسب ،فاصله موردنیاز جهت اجرای دستورالعمل های فاصله‌گذاری اجتماعی و تعداد اندک دانش‌آموزان در مناطق روستایی و عشایری امکان ادامه تحصیل حضوی دانش‌آموزان در این مناطق بیشتر از مناطق شهری و پرجمعیت است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه از مجموع ۳۰  هزار دانش‌آموز استان که امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند ۱۰ هزار نفر آن را دانش‌آموزان شهری تشکیل می‌دهند، افزود: روز به روز امکانات شبکه شاد افزایش یافته و موانع دسترسی به آن نیز برطرف شده و دامنه پوشش نیز نسبت به گذشته وسیع‌تر شده است.

او گفت: حدود ۵۰ درصد از دانش‌آموزان روستایی به شبکه آموزشی شاد دسترسی دارند و در روستاها امکان حضور فیزیکی و آموزش حضوری بلامانع اعلام شده و در شهرستان‌هایی که وضعیت کرونایی زرد یا سفید است حدود ۸۰ درصد دانش‌آموزان از کلاس حضوری مدارس روستایی و عشایری استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه با اشاره به آخرین تصمیم ستاد مدیریت کنترل بیماری کرونای استان، در مورد وضعیت بازگشایی و فعالیت مجدد مدارس، افزود: حضور مدیر و عوامل اجرایی مدارس دو شیفته و مثل شیفت بندی سری صبح و بعد ازظهر در روزهای عادی است و مدیران مدارس با هماهنگی شورای مدرسه، نسبت به تنظیم ساعاتی از هفته برای حضور معلمان در مدارس جهت رفع اشکالات دانش‌آموزان اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.