سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقه Coder Combat برای اولین بار در کشور برگزار شد

رئیس گروه استعداد‌های درخشان گفت: برای اولین بار در ایران به صورت آنلاین مسابقه برنامه‌نویسی Coder Combat باحضور ۶۲ دانشجوی شرکت‌کننده در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، زلفا زینل پور، رئیس گروه استعداد‌های درخشان دانشگاه یزد گفت:این مسابقه باحمایت مرکز استعداد‌های درخشان دانشگاه یزد، لیگو کاپ و از سوی انجمن علمی مهندسی کامپیوتر و لیگ برنامه‌نویسان دانشگاه یزد در روز‌های پنجشنبه و جمعه هشتم و نهم آبان ماه جاری به صورت آنلاین برگزار شد و شرکت‌کنندگان در حل مسائل برنامه‌نویسی با یکدیگر به رقابت  پرداختند.

او به تشریح نحوه رقابت دانشجویان در این مسابقه پرداخته و افزود: شرکت‌کنندگان همانند مسابقات ورزشی و با سیستم دو حذفی با هم رقابت کردند که در هر رقابت یک مسئله برنامه نویسی مطرح و دو شرکت‌کننده باید در زمان محدود به حل آن می‌پرداختند و فردی که زودتر موفق به حل مسئله می‌شد به مرحله بعد صعود کرده و فرد بازنده به جدول بازنده‌ها منتقل و در آنجا به رقابت خود ادامه می‌داد.

زینل پور ادامه داد: برای برقراری توازن میان دانشجویان باتجربه و تازه وارد، مسابقه در دو لیگ کاملا مجزا با نام‌های Order League و Chaos League برگزار شد.

رئیس گروه استعداد‌های درخشان دانشگاه یزد اظهار کرد: در مجموع ۱۲۲ مسابقه برگزار شد که به شرکت‌کنندگان براساس تعداد برد مبلغی به عنوان جایزه از سوی مرکز استعداد‌های درخشان دانشگاه یزد اعطا شد. به این صورت که به ۵۰ نفر از ۶۲ شرکت کننده جایزه تعلق گرفت.

او درباره مجازی بودن مسابقه افزود: محیط مسابقه آنلاین بوده و با نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار‌های لازم بر روی سرور دانشگاه از سوی انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر، این مسابقه بدون هیچ وقفه و خطایی برگزار شد.

زینل پور تصریح کرد: در پایان مسابقات، از لیگ Order شیما رضایی، بهنام بنائی و صدرا جعفری به ترتیب مقام اول تا سوم را بدست‌آورده، همچنین در لیگ Chaos، به ترتیب سید مجتبی مدرسی، پوریا اعظمی و محمدرضا اسماعیلی مقام‌های اول تا سوم را کسب‌کردند.

شرکت‌کنندگان این مسابقه از دانشجویان دانشکده‌های مهندسی‌کامپیوتر، علوم‌کامپیوتر، مهندسی‌صنایع، مهندسی‌برق و همچنین پردیس‌ مهریز بودند.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.