سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای تعطیلی مشهد آمادگی کامل داریم

نایب رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: برای تعطیلی و قرنطینه مشهد در صورت تشخیص مسئولان آمادگی کامل داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا موحدی‌ زاده نایب رئیس شورای اسلامی مشهد، در یک‌صد و دوازدهمین جلسه شورای مشهد با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا گفت: امروز کار به جایی رسیده است که حتی با تعطیلی شهر هم شاید نشود جلوی این بیماری را گرفت و به همکاری و همراهی تمام دستگاه‌ها نیاز است. با این حال برای تعطیلی و قرنطینه مشهد در صورت تشخیص مسئولان آمادگی کامل داریم.

او در ادامه با تاکید بر ۲ نکته در زمینه ارائه لایحه بودجه به شهرداری، افزود: اول ارزیابی دقیق از عملکرد بودجه سال ۹۸ و۹۹ و نکته دیگر اینکه باید در قسمت آخر برنامه سال ۱۴۰۰ باشیم و ببینیم تا چه اندازه به اهداف تعیین‌شده دست یافته‌ایم، ما توانسته‌ایم قوی‌تر از دیگر کلان‌شهر‌ها پیش برویم و مدیریت شهری در سال ۹۸ توانسته است بیش از ۴ هزارمیلیارد تومان از بدهی را پرداخت کند.

نایب رئیس شورای اسلامی مشهد ادامه داد: بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تهاتر امسال برای پرداخت بدهی‌ها پیش بینی شده و در گسترش فضای سبز فقط در حوزه کشف رود ۴۷۰ هکتار  و در حوزه ساخت تقاطع‌های غیرهم‌ سطح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

موحدی زاده بیان کرد: از نهاد‌های فرادستی تقاضا می‌کنیم که به اختیارات شورا‌ها نگاه ویژه‌ای داشته باشند و حقوق و وظایف شورا‌ها را به رسمیت بشناسند.
 

شهرسازی امروز ما می‌تواند نگاهی نو را پایه‌گذاری کند

محمدهادی مهدی‌نیا رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: یکی از کاراترین شیوه دستیابی به شکل پایدار و مطلوب شهری که شهرسازان سال‌ها در تلاش برای رسیدن به آن هستند، در قالب احترام به حقوق همه افراد و عناصر تاثیر گذار می‌باشد و بدون اهتمام ورزی در جهت همفکری و گفتمان مشترک این مسیر مانند گذشته در چرخه معیوب خود ادامه مسیر می‌دهد.

او افزود:  به‌عنوان یک شهرساز، بخشی از کاستی‌ها را متذکر می‌شوم؛ نبود برنامه جامع و کلان برای توسعه شهر، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای طرح‌ها در غیاب طرح‌ها، تمرکزگرایی و برنامه‌ریزی‌های یک‌جانبه و از بالا به پایین که لازم است هماهنگی و همه‌جانبه‌گرایی در دستور کار قرار گیرد.


«شهر من»، اولین اپلیکیشین جامع شهروندی در کشور

محمد عین‌القضات رئیس گروه راهبری سبد پروژه‌های شهری مشهد، درباره پروژه «شهر من» گفت: این اپلیکیشین اولین اپلیکیشین جامع شهروندی در کشور است که با شعار شهر هوشمند در مشهد ایجاد شد. در تیرماه ۹۸ زیرساخت‌های این اپلیکیشین فراهم و در بهمن‌ماه رونمایی شد.

او درباره خدمات و ویژگی‌های این اپلیکیشین افزود: این اپلیکیشین امکان دانلود دارد و بر روی سیستم‌ عامل‌های مختلف نصب می‌شود. همچنین این اپلیکیشین ۷۶ هزار کاربر فعال و ۱۲ نوع سرویس مختلف خدماتی دارد. نقشه همراه، کیف پول با بیش از ۴ میلیارد تراکنش، سرویس من‌کارت و باشگاه شهروندی با خدمات چشم شهر از بخش‌ها و ویژگی‌های مختلف این اپلیکیشین است.

رئیس گروه راهبری سبد پروژه‌های شهری مشهد ادامه داد: «آساب» دیگر سرویس هوشمند پارکینگی است که خدمات مختلفی را به شهروندان ارائه می‌کند. شخصی‌سازی من‌کارت و نظرسنجی عمومی که برای اولین‌بار برای کوه‌پارک استفاده شد از دیگر خدمات اپلیکیشین شهروندی است.

انتهای پیام//م.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.