سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

آیا قیمت دلار ثابت می‌ماند؟

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی گفت:بازار ارز آماده ریزش بیشتر است و آثار آن در قیمت سکه و خودرو به وضوح دیده می‌شود.

یوسف کاووسی معاون ارزی اسبق بانک مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان,در خصوص نوسانات این روزهای دلار اظهار کرد:آینده نرخ ارز، سوالی است که طی چند روز گذشته زیاد شنیده و پرسیده می شود.بازار به این سوال پاسخ داده و این روزها شاهد بودیم که قیمت دلار در بازار آزاد در مقاطعی کمتر از سامانه نیما بود.

وی ادامه داد: برخلاف آنچه تلقین می شود دولت و بانک مرکزی علاقه ای به بالا نگه داشتن نرخ ارز در شرایط فعلی نیست و تحلیل برخی رسانه ها مبنی بر قرار دادن کف قیمتی توسط بانک مرکزی و جلوگیری از کاهش بیشتر نرخ ارز صحت ندارد.

کاووسی گفت: شرایط فعلی بازار و تصمیمات هفته گذشته شورای عالی امنیت ملی و نتیجه انتخابات آمریکا مانع از ریزش بیشتر نرخ ارز خواهد شد؛ چرا که خواه ناخواه تقاضا در بازار به دلیل ترخیص کالاها از گمرک بیشتر شده است.


بیشتربخوانید:


معاون ارزی اسبق بانک مرکزی بیان کرد:با گذشت زمان و مواجه شدن ترامپ با نتایج انتخابات و اظهار نظرهای افراد با نفوذ در ایران و آمریکا می تواند نقش مهمی در کاهش بیشتر نرخ ارز و یا تثبیت قیمت ها در محدوده فعلی و یا حتی بازگشت به قیمت های قبل داشته باشد.بازار آماده ریزش بیشتر است و آثار آن در قیمت سکه و خودرو به وضوح دیده می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
45هزار تومنی
۰۸:۲۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
مملکت جالبی داریم دلار گران می شود همه چیز گران و دولتی ها هم تغییر نرخ ارز را بهانه ی گرانی اعلام می کنند !!! دلار ارزن می شود ، کالاها ثابت می ماند یا ترمز گران شدن کشیده می شود . دوباره دلار گران می شود بلافاصله کالاها گران تر می شود در حالی که دلار به قیمت دو ماه پیش هنوز نرسیده !!!!! کاملا ضعف وناتوانی دولت وبانک مرکزی و وزارت صنعت در کنترل قیمت ها بسیار واضح است . دولت تدبیر متاسفانه تدبیری که ندارد هیچ بی تدبیرترین دولت در میان دولت هاست . یعنی فکر کن که وضع ما از کشورهای جنگ زده مثل یمن وافغانستان و سوریه وعراق و کشورهای فقیر آفریقایی چاد واتیوپی و گینه و ... خراب تر است . مردم توان خرید یک قرص نان را هم ندارند .