سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشکده روان‌شناسی دانشگاه خوارزمی:

برگزاری کلاس‌های حضوری تنها در مقطع دکتری امکان پذیر است

تاجیک اسمعیلی گفت: با گسترش ویروس کرونا برگزاری کلاس‌های حضوری تنها در مقطع دکتری امکان پذیر است، زیرا تعداد دانشجویان دکتری در هر کلاس محدود است.

عزیزالله تاجیک اسمعیلی، رئیس دانشکده روان‌شناسی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ظرفیت دانشکده برای پذیرش دانشجویان روان‌شناسی اظهار کرد: دانشکده‌های روان‌شناسی در دانشگاه‌های مختلف کشور بر اساس ظرفیت‌های خود به پذیرش دانشجویان اقدام می‌کنند.

او افزود: در مجموع ظرفیت و استقبال از رشته‌های روان‌شناسی و رشته‌های وابسته مانند مشاوره، بسیار عالی است و کیفیت آموزش‌ در مقاطع بالاتر این رشته به خصوص در ارشد و دکتری دیده می‌شود.

تاجیک اسمعیلی تصریح کرد: از آن جایی که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به کارورزی تخصصی احتیاج دارند، دانشگاه‌ها نباید در این مقاطع به جذب زیاد دانشجو اقدام کنند، یعنی با پذیرش افراد محدود‌تر، پرورش افراد ارتقا پیدا می‌کند.

رئیس دانشکده روان‌شناسی دانشگاه خوارزمی درباره ثبت نام دانشجویان جدید الورود در این دانشکده گفت: بعد از اعلام سازمان سنجش تمامی ثبت نام‌ها برای دانشجویان نوورود در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام شده است که مطابق تقویم آموزشی دانشگاه‌ها آموزش‌ها شروع خواهند شد.

تاجیک اسمعیلی اضافه کرد: در نیمسال جاری، نو دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت کاملا مجازی آموزش خواهند دید و در صورت اجازه استادان، نو دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند برای انجام کار‌های عملی یا مشترک با حفظ اصول بهداشتی کلاس‌های نیمه حضوری تشکیل دهند.

او  ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا برگزاری کلاس‌های حضوری تنها در مقطع دکتری امکان پذیر است زیرا تعداد دانشجویان دکتری محدود است و می‌توانند برای یادگیری آموزش‌ها و انجام پروژه‌های خود به صورت حضوری خدمات دانشگاهی دریافت کنند.

رئیس دانشکده روان‌شناسی دانشگاه خوارزمی درباره نحوه برگزاری کلاس‌های عملی در این ترم گفت: آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها مطابق برنامه‌های پیش بینی شده برای برگزاری کلاس‌های عملی با دانشجویان هماهنگ خواهند کرد؛ چراکه دروس عملی در دانشگاه، تراکم دانشجویی ندارد و آزمایشگاه‌های روان‌شناسی به عنوان آزمایشگاه‌های خاص شناخته شده اند.

تاجیک اسمعیلی با اشاره به برنامه ریزی دانشکده روان‌شناسی برای آشنایی نو دانشجویان با دانشگاه تصریح کرد: برنامه‌های معارفه استادان با نو دانشجویان به صورت مجازی و اطلاع رسانی هم از طریق سامانه‌های دانشگاه انجام می‌شود، اما دانشکده روان‌شناسی دانشگاه خوارزمی در نظر دارد تا در فرصت‌های مناسب، حضور نو دانشجویان را با حفظ اصول بهداشتی برای آشنایی با امکانات آموزشی دانشگاه فراهم کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.