سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید نظارت بر بازارچه‌های هفتگی همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از تشدید نظارت و بازرسی جدی بر جمعه بازار و روز بازار‌های همدان خبر داد.

بازارچه‌های هفتگی و دائمی همدان به‌عنوان تأمین کننده نیاز روزانه زندگی مردم محسوب می‌شود به خصوص که کالا‌های خوراکی ارزان قیمت در این مکان بیشتریافت می‌شود و این موضوع موجب ازدحام مردم می‌شود، اما در این بین اغلب شهروندان نه تنها فاصله اجتماعی لازم را رعایت نمی‌کنند بلکه الزام استفاده از ماسک نیز نادیده گرفته می‌شود. وحیدعلی ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  در این خصوص از تشدید نظارت و بازرسی جدی برجمعه بازار و روز بازار‌های همدان در روزهای کرونایی خبرداد و گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تمامی روز بازار‌های همدان الزامی است و بازرسی‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

او افزود: از غرفه داران خواسته‌شده است تا نسبت به استفاده از ماسک و تشویق مردم به رعایت فاصله اجتماعی اقدام کنند.

این مسئول اظهار داشت: بی‌توجهی مردم به هشدار‌ها و توصیه‌ها موجب به خطر افتادن سلامت آن‌ها شده و ضمن اینکه سلامت غرفه داران نیز با این وضعیت تهدید می‌شود.

او در پاسخ به سوالی درباره اقدام به تعطیلی این بازار‌ها در ایام کرونایی گفت: در نحوه فعالیت روز بازار‌ها تابع تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم و اگر وضعیت این مناطق بحرانی تشخیص داده شود، امکان تعطیلی وجود دارد.

او در این خصوص ادامه داد: در فروردین ماه طبق دستور ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا یک ماه این بازار‌ها تعطیل شد که با اعلام ستاد ملی فعالیت دوباره بازار روز‌ها و جمعه بازار از سر گرفته شد.

او با بیان اینکه فروشندگان این بازار جزو قشر آسیب پذیر هستند، افزود: متاسفانه این قشر برای گذران معیشت خود به ناچار در این مکان‌ها اقدام به فعالیت می‌کنند که اقداماتی نیز در زمینه شناسنامه دار شدن آن‌ها برای انجام فعالیت در این بازار‌ها انجام شده واکثر آن‌ها دارای شناسه و کد فعالیت هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از تشدید ونظارت جدی بازار روز‌ها وجمعه بازار از هفته آینده خبرداد و ابراز داشت: تیم‌های نظارت بر این بازار‌ها را افزایش داده ایم همچنین از هفته آینده قبل از فعالیت و بعد از فعالیت بازار‌ها گندزدایی خواهد شد و به فروشندگان نیز ماسک رایگان داده می‌شود.

علی ضمیر با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ سلامت عمومی از سوی آحاد جامعه، گفت: اگر رعایت نکات بهداشتی در جامعه نهادینه نشود، هزینه‌های سنگینی به جامعه تحمیل می‌شود، همانگونه که به دلیل عدم رعایت عمومی این شیوه نامه‌ها از سوی برخی از مردم در این روز‌ها شاهد چندین برابر شدن میزان ابتلا و کشته‌های ناشی از کرونا در سطح کشور و استان همدان هستیم.

او با یادآوری اقدامات گسترده شهرداری در خصوص گندزدایی و ضدعفونی در سطح شهر بیان کرد: شهرداری همدان همزمان با گسترده شدن شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر معابر، پیاده راه ها، خیابان ها، مبلمان شهری، اتوبوس ها، تاکسی ها، سرویس‌های بهداشتی و پایانه‌های مسافری را ضدعفونی می‌کند.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.