سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایش وضعیت بیماری آنفلوآنزای پرندگان در حمیدیه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست حمیدیه گفت: پایش وضعیت بیماری آنفلوآنزای پرندگان، منابع آبی و زیستگاه‌های پرندگان آبزی و کنار آبزی در این شهرستان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیرعطشانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست حمیدیه گفت: به منظور پیشگیری و بررسی وضعیت آنفلوآنزای پرندگان، منابع آبی و زیستگاه‌های پرندگان آبزی و کنار آبزی در سطح شهرستان و با حضور رئیس اداره دامپزشکی پایش در سطح شهرستان صورت گرفت.

او افزود: در این پایش که در جنگل‌های گمبوعه و خسرج و نوار ساحلی رودخانه کرخه جهت بررسی سلامت پرندگان آبزی و کنار آبزی صورت گرفت، موردی از وجود بیماری مشاهده نشد.

عطشانی بیان داشت: آنفلوآنزای پرندگان از بیماری‌های واگیر دار و مشترک بین پرندگان و انسان است که این بیماری در گروه بیماری‌های نوع A بوده و خود در پرندگان به دو گروه ویروس آنفلوآنزا با بیماری زیاد (فوق حاد) و ویروس آنفلوآنزا با بیماری زایی پایین (غیر فوق حاد) تقسیم می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست حمیدیه ادامه داد: می‌توان یکی از منابع بروز و شیوع این نوع بیماری را پرندگان مهاجر که با عبور از مرز‌های کشور‌های مختلف این ویروس خطرناک را جابه جا میکنند را نیز معرفی کرد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.