سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸ درصد مزارع گندم بوشهر زیر کشت رفته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود در ۹۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان گندم کاشته شود که در چند روز گذشته هشت هزار هکتار زیر کشت رفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تقی منوچهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر در حاشیه بازدید از روند کاشت گندم در بخش آبدان شهرستان دیر بیان کرد:  پیش‌بینی می‌شود ۹۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم برود که از این میزان ۸۲ هزار هکتار دیم و ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آبی خواهد بود.

او، با بیان اینکه شهرستان دیر در سال زراعی گذشته سومین شهرستان تولیدکننده گندم استان بوشهر بوده است، ادامه داد: کشت این محصول به عنوان مهم‌ترین محصول کشاورزی کشور، از ۱۴ آبان به‌طور رسمی در این استان شروع‌ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: تا امروز در هشت هزار هکتار از کشتزارهای استان بوشهر گندم کاشته شده است.


بیشتر بخوانید


منوچهری با اشاره به اینکه عملیات کاشت در استان تا اوایل دی ادامه دارد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی کنونی ۱۱۰ هزار تن  گندم در استان تولید شود و انتظار داریم با تلاش کشاورزان، لطف خداوند و نزول بارش‌های مناسب این پیش بینی محقق شود.

او با اشاره به اینکه ماشینی شدن به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین محور برای بهره‌وری در دستور کار کشاورزان قرار دارد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۳۷ درصد از مزارع گندم استان به صورت مکانیزه کشت شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.