سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز وکلا: یکی از نقاط ضعف ما کوتاهی در حوزه‌های حقوق ورزشی بوده است

بهادری رئیس مرکز وکلا در حاشیه افتتاح دپارتمان حقوقی درباره اهداف این نهاد توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بهادری رئیس مرکز وکلا در حاشیه افتتاح دپارتمان حقوق ورزشی درباره اهداف این مرکز عنوان کرد: با وجود اینکه حوزه ورزش در همه جنبه‌های خود، برای مردم ما بسیار با اهمیت است، اما متاسفانه یک نهاد حقوقی به عنوان متولی حمایت از این حق ملی در حوزه حقوقی ورزش ما وجود نداشته است. مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه تنها نهاد ملی است که تمامی خدمات حقوقی را در سطح کشور ارائه می‌دهد. این نهاد متشکل از بیش از ۳۰ هزار وکیل دادگستری و حدود ۱۵ هزار کارشناس رسمی دادگستری است.
او ادامه داد: این نهاد بر خود واجب دید برای دفاع از باشگاه‌های ورزشی کشورمان، ورزشکاران و تمام مردم، چه در عرصه ملی و چه در عرصه بین المللی ورود کند و وظیفه خود را انجام دهد. در طول همین مدت که بعضی مسائل حقوقی مطرح شده بود، بسیاری از حقوق‌دانان ما برای دفاع از حق مردم مان و باشگاه‌های ورزشی به ما اعلام آمادگی می‌کردند و تشکیل این دپارتمان برای سر و سامان دادن به این مشکلات با کمک تمام حقوقدانان ما در زمینه‌های ورزشی است.

بهادری در ارتباط با علت شکست‌های نماینده‌های کشورمان در پرونده‌های حقوقی بین المللی عنوان کرد: من به عنوان یک وکیل بدون مطالعه نمی توانم درباره شکست پرونده ای توضیحی دهم، اما به طور کلی یکی از نقاط ضعف ما در حوزه‌های حقوقی بوده است.

او افزود: آن زمانی که قرارداد‌های ورزشی منعقد و یک سری تعهدات در قرارداد با طرف مقابل ثبت می‌شود، حتما باید نظر کارشناس حقوقی مرتبط با آن موضوع اخذ شود، که اگر این امر انجام نشود احتمال شکست شما بیشتر از پیروزی شما خواهد بود. هر چند من به عنوان یک شهروند ایرانی علاقه‌مند هستم که در تمامی پرونده‌ها نماینده کشورمان برنده شود، اما ممکن است در بعضی از قرارداد‌ها نماینده کشورمان کوتاهی‌هایی را در پرونده انجام داده باشد که باعث شکست در آن پرونده می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.