سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار رئیس نیرو‌های مسلح انگلیس درباره خطر وقوع جنگ جهانی سوم

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس هشدار داده است که بی‌ثباتی و بلاتکلیفی جهانی ممکن است خطر وقوع جنگ جهانی سوم را به دنبال داشته باشد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نیک کارتر، رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس معتقد است بحران اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا مهمترین عامل بی ثبانی و بلاتکلیفی در جهان است که این امر خطر جنگ جهانی سوم را به دنبال دارد.

وی در مراسم بزرگداشت سالانه افرادی که در درگیری‌ها کشته می‌شوند گفت: تشدید تنش‌های منطقه‌ای و خطای قضاوت می‌تواند در نهایت منجر به درگیری گسترده شود. من فکر می‌کنم ما در دوره‌ای از زمان زندگی می‌کنیم که جهان به مکانی ناامن و مضطرب تبدیل شده است. البته پویایی رقابت جهانی یکی از اصول زندگی ماست. من فکر می‌کنم خطر واقعی بسیاری از منازعات منطقه‌ای که در حال حاضر در جریان است محاسبات غلط است.

کارتر در پاسخ به این سوال که آیا این بدان معناست که تهدید واقعی وقوع جنگ جهانی دیگر وجود دارد، تایید کرد: من می‌گویم که این یک خطر است و باید از این خطرات آگاه باشیم.

وی گفت: اگر وحشت جنگ را فراموش کنید خطر بزرگی است، زیرا مردم ممکن است تصور کنند رفتن به جنگ امری منطقی است.

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس در انتهای اظهاراتش با اشاره به دو جنگ جهانی قبلی، محاسبات اشتباه در هر منطقه را عامل بروز جنگ و گسترش آن به سایر مناطق جهان دانست.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
ممظورش بلاتكليفي انتخابات آمريكاست