سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات گسترده نیرو‌های عراقی در استان‌های کرکوک و صلاح‌الدین

نیرو‌های عراقی به دستور فرمانده کل نیرو‌های مسلح عملیات گسترده پاکسازی مناطق صعب العبور در استان‌های کرکوک و صلاح الدین را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسله، عملیات مشترک عراق امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد که عملیات نظامی گسترده‌ای در سلسله کوه‌های «مکحول و خانوکه» در استان‌های کرکوک و صلاح الدین با مشارکت یگان‌های مختلف آغاز شد.

این فرماندهی دربیانیه‌ای افزود: به دستور مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق و با نظارت فرماندهی عملیات مشترک عملیات گسترده‌ای با مشارکت یگان‌های ارتش، فرماندهی عملیات نینوا، نیرو‌های پیشرو در مناطق شرق دجله، نیرو‌های پلیس فدرال، الحشدالشعبی و دستگاه مبارزه با تروریسم با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش در سلسله کوه‌های مکحول و خانوکه برای پیگرد عناصر تروریستی داعش و پاکسازی منطقه آغاز شد.

بر اساس این بیانیه، عملیات پیگرد و پاکسازی چند روز ادامه خواهد داشت و پیشروی‌ها در بیانیه‌هایی متوالی منتشر خواهد شد.

ستاد اطلاع‌رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این عملیات مشترک از صبح امروز برای بازرسی و پاکسازی کوهستان «مکحول» در شمال استان صلاح الدین آغاز شده است.

در این بیانیه آمده است: فرماندهی ستاد عملیات الحشد الشعبی در صلاح الدین و چهار تیپ از این نیرو‌ها به همراه سایر یگان‌ها در این عملیات مشارکت دارند.

در این بیانیه هدف از این عملیات، تقویت امنیت و ثبات و انهدام مقر‌های تروریست‌ها و دستگیری افراد تحت تعقیب اعلام شده است.
نیرو‌های عراقی پس از پیروزی نهایی بر تروریست‌های داعش در سال ۲۰۱۸ و فروپاشی خلافت خودخوانده آنان، عملیات‌های متعددی را در استان‌های این کشور برای پاکسازی مناطق از لوث وجود تروریست‌های داعش و انهدام انبار‌های تسلیحاتی متعلق به تروریست‌ها انجام داده‌اند و طی دو سال گذشته تمامی مناطق سهل الوصول را پاکسازی و تنها مناطقی که از لحاظ جغرافیایی دسترسی سختی دارند باقی مانده است. این مناطق به محل اختفای عناصر باقی مانده تبدیل شده که برخی اوقات به انجام حملات تروریستی با حمایت بیگانگان، علیه نیرو‌های امنیتی و غیرنظامیان در مناطق اطراف آن منجر شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.