سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای کشت بیش از ۳۰۰ هکتار گیاهان دارویی در شهرستان مهدیشهر

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: با تقویت پوشش گیاهی، برنامه ریزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در ۳۱۰ هکتار از مراتع این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر حمید رضا عبدوس گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و مشارکت بهره برداران در خصوص کشت و توسعه گیاهان دارویی در مراتع، مناطق هدف با مشارکت دامداران و نظارت کارشناسان فنی منابع طبیعی مکان یابی شد.

او با بیان اینکه تعیین گونه‌ها، تهیه و تنظیم نقشه‌ها، انعقاد قرارداد‌ها و تامین نهاده‌ها برای توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی مهدیشهر انجام شده است، افزود: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های مرتعی این شهرستان از اوایل پاییز امسال آغار می‌شود.

عبدوس ادامه داد: باریجه، بادام کوهی، از جمله گونه‌های پیش‌بینی شده برای توسعه کشت گیاهان دارویی در قالب طرح‌های کپه کاری در مراتع شهرستان مهدیشهر است.

او اضافه کرد: توسعه گیاهان دارویی تیری ۲ نشان است که هم با تقویت پوشش گیاهی موجب بیابانزدایی می‌شود و هم موجب ایجاد درآمد و بهبود معیشت روستاییان حاشیه بیابان می‌شود.

عبدوس خاطرنشان کرد:در سال‌های گذشته توسعه کشت گیاهان دارویی در ۲۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان مهدیشهر انجام شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر  ابراز داشت: زمان کاشت گیاهان دارویی از مهرماه آغاز و تا پایان فصل پاییز ادامه دارد و زمان برداشت گیاهان دارویی از اوایل مرداد تا اواخر شهریور است.

انتهای پیام / ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.