سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت چهار کنسرسیوم صادراتی در آذربایجان‌غربی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: چهار کنسرسیوم صادراتی در حوزه‌های عسل، عرقیات گیاهی، سنگ و محصول‌های باغی در این استان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، امیر شهسوار جلاوت معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت چهار کنسرسیوم صادراتی در استان گفت: این واحد‌ها با هدف گسترش همکاری‌های مشترک شرکت‌های مدیریت صادرات در آذربایجان‌غربی و توسعه فعالیت‌های «B ۲ B» و استفاده از ظرفیت‌های مرزی این استان برای گسترش صادرات محصولات به کشور‌های همسایه راه‌اندازی شده است.

او اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده است ۲ کنسرسیوم صادراتی فرش و مبل نیز تا پایان امسال راه‌اندازی شود تا تعداد کنسرسیوم‌های فعال این استان به ۶ مورد برسد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مطالعه امکان‌سنجی خوشه فرش دستباف را در برنامه کاری خود قرار داده است بیان کرد: بروزرسانی نقشه استانی خوشه‌های کسب و کار آذربایجان‌غربی در حال مطالعه و تدوین گزارش نهایی است و بعد از شناسایی خوشه صنعتی، دوره‌های آموزشی برای افراد دخیل و اعضای خوشه‌های صنعتی برگزار می‌شود.

شهسوار جلاوت اضافه کرد: خوشه‌های صنعتی چندین واحد و مجموعه تولیدی و بنگاه اقتصادی مستقر در یک منطقه را با محصول نهایی مشترک به هم پیوند می‌دهد.

او بیان کرد: این واحد‌های تولیدی در قالب خوشه فعالیت‌های همدیگر را هم‌پوشانی کرده و برای رسیدن به اهداف خود از جمله در حوزه تهیه مواد اولیه با قیمت مناسب و بازاریابی با یکدیگر ارتباط و همکاری برقرار می‌کنند.

انتهای پیام/ن م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.