سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۱۸ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در استان یزد

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزدگفت: دور جدید توزیع واکسن آنفلوانزا در استان شروع شده و تا ۱۰ روز آینده، افراد واجد شرایط به مراکز بهداشتی برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: از هفتم مهرماه ایمن‌سازی علیه ویروس آنفلوآنزا در استان آغاز شده و تاکنون ۱۸ هزار دوز واکسن آنفلوانزا به افراد واجد شرایط در استان تزریق شده است.

اوافزود:  از این تعداد، هشت هزار دوز به خانم‌های باردار، چهار هزار و ۵۰۰ دوز به کارکنان شاغل در حوزه‌های بهداشت و درمان در بخش‌های دولتی، خصوصی و خیریه، سه هزار و ۵۰۰ دوز به افراد مبتلا به بیماری‌های خاص، یک‌هزار دوز به سالمندان ساکن در آسایشگاه‌ها و هزار دوز به جانبازان تزریق شده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی یزد ادامه داد: خانم‌های باردار، سالمندان، بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص از قبیل سرطان، دیالیز، تالاسمی، پیوند و مبتلایان به تالاسمی گروه‌های پرخطر دریافت واکسن آنفلوانزا هستند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون مورد آزمایشگاهی ثابت شده‌ای از ابتلا به آنفلوانزا در استان گزارش نشده است، ولی با این وجود، دور جدید توزیع واکسن آنفلوانزا در استان شروع شده و تا ۱۰ روز آینده، افراد واجد شرایط می‌توانند به مراکز بهداشتی برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

شریفی تاکید کرد: واکسن آنفلوانزا ایمنی در برابر کرونا ویروس در افراد ایجاد نمی‌کند و مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به این دو بیماری، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در سطح شهر است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.