سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام شد؛

آغاز طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در قم

رئیس پلیس راهور استان قم گفت:موتورسیکلت‌های رسوبی استان قم از امروز به مدت دوماه به صورت ویژه ترخیص می‌شوند.

سرهنگ غلامرضا صدفی،رئیس پلیس راهور استان قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، گفت: با تدبیر فرمانده ناجا هم زمان با سراسر کشور طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی قم از پارکینگ ها از امروز هجدهم آبان ماه به مدت دوماه  به صورت ویژه وفوق العاده اجرایی  می شود.

او افزود:در این طرح برای مالک یا متصرف(نماینده قانونی) امتیازاتی خاص در نظر گرفته شده که بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را ترخیص کنند.


رئیس پلیس راهوراستان قم عنوان کرد:هزینه جریمه موتورسیکلت ها به حالت اولیه باز می گردد و در واقع طی مدتی که در پارکینگ متوقف بوده اند شامل جریمه دو برابری نمی شوند از طرفی مالکان می توانند با طرح تقسیط جرایم بدون پیش پرداخت به صورت یک ساله و تقسیطی جریمه ها را پرداخت کنند.


صدفی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده در حوزه بیمه جهت ترخیص موتورسیلکت های رسوبی تصریح کرد:در این طرح  در مرحله اول بیمه نامه را از مالکان درخواست نمی شود و تدابیری اندیشیده شده که مالکان موتور سیکلت که غالبا از اقشار ضعیف جامعه هستند بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را ترخیص کنند.


او در خصوص  ترخیص موتورسیکلت های رسوبی اتباع خارجی گفت:پلیس راهور  برای اتباع با امتیازاتی  تقریبا با همین شرایط ، استثنائاتی قائل شده که به راحتی می توانند برای ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام نمایند.

سرهنگ صدفی عنوان کرد: تمهیداتی پیش بینی شده که فرآیند ترخیص موتور سیکلت های  رسوبی با مراجعه مالک یا نماینده قانونی ( متصرف) با به همراه داشتن اسناد کامل شامل کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت ، برگه پارکینگ و مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ بتوانند در کمتر از یک ساعت فرآیند ترخیص  را انجام دهند.


رئیس پلیس راهور استان قم افزود:معیار هزینه نگهداشت در پارکینگ ها طبق مصوبه  سال ۹۴ در سطح شهر قم کمتر از ۵۰۰ تومان در ۲۴ ساعت بود  به نحوی که نهایت تلاش بر این است که طرح ترخیص به صورت ویژه و فوق العاده در جهت احقاق حق مردم وافزایش سرمایه اجتماعی ناجا اجرا شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.