سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ملی «راهکار» در کانون مساجد کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از آغاز اجرای مرحله دوم طرح ملی راهکار در قالب رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار در کانون‌های مساجد کردستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: طرح ملی راهکار همزمان با هفته وحدت آغاز شده و تا ۳۰ دی ماه امسال نیز اجرای آن ادامه دارد.

او با بیان اینکه طرح ملی راهکار در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نسبت به تداوم همدلی و کمک مومنانه در ایام کرونایی اجرا می‌شود، افزود: با عنایت به این مساله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد اعتمادسازی و شبکه سازی در سطح محلات در قالب چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار دومین مرحله این طرح ملی را اجرا می‌کنند.

گلباغی بیان کرد: بخش‌های عمده‌ای از این فعالیت‌ها با در نظر گرفتن شرایط ناشی از شیوع کرونا و آغاز موج جدید این ویروس منحوس در قاب مسجد مجازی و فضاسازی محلات شکل می‌گیرد و در قالب برنامه‌های طرح ملی ایران قوی نیز تداوم خواهد یافت و در عرصه‌هایی نظیر مواسات و ایثار به صورت پررنگ تری نسبت به گذشته فعالیت می‌کند.

او با اشاره به اهداف این طرح گفت: طرح ملی راهکار به منظور ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برنامه‌ریزی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان تاکید کرد: همچنین تهیه و توزیع ارزاق از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و توزیع آن میان خانواده‌های نیازمند، آموزش و راه اندازی بازارچه‌های مجازی از دیگر اقداماتی است که ذیل دومین مرحله از طرح ملی راهکار تعریف شده است.

او اعتمادسازی، شبکه سازی و جریان سازی را از رویکرد‌های این طرح دانست و گفت: کانون فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیات امنا و سایر تشکل‌های محله می‌توانند با کمترین مشکل و مانعی مواجه شده و گامی موثر و حرکتی جهادی را به انجام برسانند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب طرح ملی «راهکار» از سه طریق سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir و انتشار در فضای مجازی با عنوان پویش مردمی بچه‌های مسجد در طرح ملی راهکار شرکت کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.