سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

گروه‌های پرخطر در برابر کرونا مراقبت شوند

استاندار اردبیل بر مراقبت از گروه‌های پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای در برابر کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گروه های پرخطر بیشترین افراد بستری را در بخش مراقبت های ویژه و فوتی های ناشی از کرونا را تشکیل می دهند.

او افزود: با توجه به کمبود نیروی درمانی و امکانات بیمارستانی نسبت به جامعه هدف پرخطر ،مراقبت از این گروه ها به عنوان سرمایه های انسانی برای همه ضروری است.

استاندار اردبیل اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اطلاع رسانی به این گروه های برای اجرای اقدامات پیشگیرانه را مورد تاکید قرار داد و خواستار ورود نهادهای مختلف مردمی، بهداشتی و فرهنگی در این خصوص شد.

بهنام جو افزود: شناسایی این افراد که بیشتر در سنین بالای ۶۰ قرار دارند و بر قراری تماس های تلفنی و حضوری می تواند در خودمراقبتی آنان از زمینه های ابتلا به کرونا موثر باشد.

او با اشاره به کمک های مومنانه توسط اقشار مختلف مردم و بسیج ،هدایت این کمک های به سمت راهنمایی و کمک به گروه های پرخطر در راستای انجام کارهای روزانه را خواستار شد و این اقدام را در کاهش میزان ابتلای گروه های پرخطر موثر دانست.

استاندار اردبیل گفت: خانواده ها باید مراقب باشند این گروه ها تا حد ممکن از منزل بیرون نرفته و نیازمندی های آنان در خصوص دارو و خرید مایحتاج توسط خانواده و نزدیکان انجام شود.

بهنام جو با اشاره به شیوع و ماندگاری کرونا حداقل تا یکسال دیگر ،آحاد جامعه را به ملزم ساختن خود برای رعایت مداوم نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فراخواند.

او  تداوم پیک های بعدی کرونا در استان را موجب افت وضعیت اقتصادی،  کسب و کار و از دست رفتن منابع انسانی دانست و خواستار توجه جدی مردم در پرهیز از برگزاری اجتماعات غیر ضروری شد.

بهنام جو با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط اقشار مختلف گفت: همه مردم و حتی کارکنان و مدیران دولتی باید خود را ملزم به رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات کنند.

او افزود: در صورت برگزاری اجتماعات غیرضروری خصوصا در آرامستان ها، غذاخوری ها و منازل برخوردهای قانونی اعمال می شود،

استاندار اردبیل از تعطیلی برخی مراکز و رده های شغلی غیرضروری تا اطلاع بعدی خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای پذیرش این تعطیلی باید توسط مراکز و نهادهای مختلف انجام شده تا مردم نسبت به این برنامه تمکین کنند.

او با بیان اینکه وضعیت کنونی کرونا با شدت ادامه دارد ، توجه مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در کنترل پیک های بعدی پرخطر با اهمیت خواند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.