سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از پنج دقیقه در مکان های شلوغ نمانید

یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به افزایش احتمال ابتلا به کرونا در صورت حضور در یک مکان شلوغ و مسقف گفت: به افراد توصیه می‌شود بیش از پنج دقیقه در جا‌های شلوغ و مسقف نمانند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  فیض الله منصوری با اشاره به افزایش احتمال انتقال کرونا در برخورد با بیماران کرونایی گفت:  افراد باید در سطح جامعه همه را پیش فرض بیمار کرونایی در نظر گرفته و حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

او با بیان اینکه احتمال انتقال کرونا در فضای بسته و عمومی افزایش می‌یابد، گفت: در همین راستا توصیه می‌شود افراد اگر برای خرید به مغازه‌ای رفته و یا کار‌های بانکی دارند و یا به هردلیل مجبور به حضور در یک فضای عمومی مسقف هستند، حتما مدت زمان حضور خود را به حداقل برسانند.

منصوری هشدار داد: افراد باید نهایتا پنج دقیقه در یک مکان عمومی مسقف بمانند و بعد از این مدت آن مکان را ترک کنند.

او توصیه کرد: اگر افراد برای خرید مجبورند وارد فضا‌های عمومی مسقف شوند، بهتر است در صورت شلوغی مغازه بیرون منتظر بمانند و زمانی که خلوت شد مراجعه کرده و نهایتا پنج دقیقه در آن محیط بمانند.

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: برای انجام کار‌های بانکی هم افراد بهتر است تا زمانی که نوبت آن‌ها می‌شود در فضای بیرون بانک و هوای باز منتظر مانده و هنگامی که نوبتشان رسید، داخل بانک شوند.

او افزود: این اقدامات باید در کنار هم باشد، یعنی افراد باید تحت هر شرایطی زمانی که از منزل خارج می‌شوند و در محیط‌های عمومی قرار می‌گیرند، ماسک زده و حتما فاصله فیزیکی را رعایت کنند و تلاش کنند بیش از پنج دقیقه در یک مکان عمومی مسقف نمانند.
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.