سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور پروانه بهره برداری برای ۱۸ واحد صنعتی استان همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صدور پروانه بهره‌برداری برای ۱۸ واحد صنعتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اظهار داشت: اجرای طرح توسعه این واحد‌ها با ۲۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری به ثمر نشست و برای ۱۹۲ نفر شغل ایجاد کرد.

او افزود: این واحد‌ها در زمینه تولید محصولات شیمیایی، کانی غیرفلزی، بازیافت، منسوجات نبافته تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های برقی فعالیت دارند و امسال موفق شدند طرح توسعه را اجرا کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: بافتسان ملایر، پایا بسپارآریا، الوان ثابت، قطعه‌سازان شوکت، بهیارسلامت هگمتانه برخی از صنایع استان هستند که واحد تولیدی خود را از نظر کمی و کیفی گسترش داده‌اند.

متین افزود: از ۱۸ واحد صنعتی توسعه یافته ۱۰ واحد در همدان و بقیه در شهر‌های بهار، ملایر، کبودراهنگ و رزن قرار دارند و بی تردید موجب رونق اقتصادی در این مناطق شده‌اند.

او با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری برای ۵۶ واحد صنعتی استان در سال‌جاری یادآوری کرد: استقرار واحد‌های جدید در مقایسه با سال گذشته  ۵۱ درصد رشد دارد که نشان از همت تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان برای استقرار این واحد‌های جدید بخش خصوصی یک هزار و ۸۶ میلیارد تومان  سرمایه‌گذاری کرده  است.

به گفته متین ظرفیت استخراج معادن استان همدان  نیز ۸۳ درصد افزایش یافته به طوری که در ۲ سال اخیر چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن به تولیدات معدنی این منطقه اضافه شده است.

او تاکید کرد: در مجموع ۶۶ معدن استان شامل سنگ آهن، سرب، دولومیت، فلدسپات، آندالوزیت، تراورتن، مرمریت، گرانیت مشکی، پوکه معدنی، گچ، آهک صنعتی، لاشه ساختمانی، سیلیس و شن و ماسه افزایش ظرفیت استخراج داشته‌اند.

انتهای پیام/ د 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.