سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۹۹ هزار تن نهاده دامی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از توزیع ۹۹ هزار تن نهاده دامی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال افزون بر ۹۹ و ۷۶۵ تن نهاده‌های دامی با قیمت مصوب بین مرغداران و دامداران این استان توزیع شد.

او افزود: توزیع این میزان نهاده‌های دامی با هدف حمایت از تولیدکنندگان و تامین امنیت غذایی صورت گرفته است و این نهاده‌ها شامل ۲۸ هزار تن جو، ۳۹ هزار تن ذرت و بیش از ۳۲ هزار و ۷۶۵ تن کنجاله سویا بود.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی اضافه کرد: نهاده‌های دامی توزیع شده از طریق تعاونی‌های دامداری و کارخانه‌های تولید کننده خوراک دام و طیور استان بین مرغداران و دامداران شهرستان‌ها توزیع شده است.

او، میزان نیاز سالیانه استان به نهاده دامی جو را ۱۵۰ هزار تن برآورد و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در سطح وزارتخانه صورت گرفته است، از بابت تامین جو با ارز دولتی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد

ابراهیمی گفت: در سال زراعی جاری بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ تن بذر محصول جو اصلاح شده در طبقات گواهی، مادری، پرورشی ارقام بهمن و جلگه خریداری و ذخیره‌سازی و فرآوری و ضدعفونی کردن آن نیز انجام شده است.

او، با بیان اینکه این دستگاه اجرایی، وظیفه توزیع بذر‌های گواهی شده جو را به صورت دولتی برعهده دارد، افزود: بذر مصرفی کشاورزان و بهره‌برداران کشاورزی شامل گندم و جو به درخواست آنان بوجاری و ضدعفونی می‌شود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.