سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساعات کار اصناف در مشهد محدود می‌شود

همه مراکز صنفی و خرید به جز مراکز و مشاغل ضروری رده شغلی یک، از ۲۰ آبان به مدت یک ماه، از ساعت ۱۸ تا روز بعد، تعطیل خواهند بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،در جلسه ستاد ملی کرونا تصویب شد در تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های پرجمعیتی که ستاد‌های استانی در زمینه آن شهر‌ها تصمیم می‌گیرند، ساعات کار اصناف غیرضروری از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر محدود شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح این تصمیم ستاد ملی کرونا گفت: مراکز ضروری رده‌های شغلی شماره یک شامل مراکز درمانی، داروخانه ها، مراکز امداد و نجات، آتش نشانی، آمبولانس‌ها و سرویس‌های ارائه دهنده خدمات عمومی به مردم مانند آب و برق و تلفن و مراکز ارائه دهنده مواد غذایی مانند سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که می‌توانند فعالیت داشته باشند. بقیه مشاغل از ساعت ۱۸ تا روز بعد، تعطیل خواهند بود.

۲ هزار و ۳۶ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی خراسان رضوی

بدیعی جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت:دو هزار و ۳۶ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد هزار و ۲۱۹ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

بیشتر بخوانید


او افزود: تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان ۴۰۹ نفر است که از این تعداد ۲۶۴ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه زیر پوشش این دانشگاه خدمات دریافت می‌کنند.

رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: آمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در استان نسبت به ابتدای مهر دو برابر شده است.

او افزود: تعداد بیماران جدید بستری بر اثر کرونا در استان طی روز‌های اخیر به حدود ۴۲۰ نفر در روز افزایش یافته است در حالی که این میزان در ابتدای مهر ماه کمتر از ۲۰۰ نفر در روز بود.

بخشنامه ستاد ملی کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابلاغ نشده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:بخشنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره محدودیت ساعت کار اصناف غیرضروری به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابلاغ نشده است، این موضوع را می‌توان از استانداری پیگیری کرد. اما احتمال دارد در روز‌های آینده به ما ابلاغ شود.

وضعیت شهرستان‌های کوچک استان بحرانی است

رحیمی افزود: وضعیت کرونا در شهرستان‌های کوچک استان حاد و بحرانی است. در شهرستان‌های کوچک توصیه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک رعایت نمی‌شود، اگر در این شهرستان‌ها بررسی کنید متوجه می‌شوید که کمتر از ۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند.


انتهای پیام//م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.