سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس:

۳۵ سامانه ثبت تخلف در محور‌های استان فارس نصب می‌شود

سیاهپور گفت: ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف اعمال قانون در محور‌های مواصلاتی استان فارس نصب است که ۳۵ سامانه دیگر در صورت نبود مشکلات جانبی و محدودیت‌ها تا پایان سال نصب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور از آمادگی راهدارخانه‌های استان برای کنترل راه‌ها در فصل سرما خبر داد و اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با برخورداری از هزار نیروی راهداری و تجهیز ۵۵۰ تا ۶۰۰ دستگاه سنگین، نیمه سنگین و سبک با آمادگی کامل به استقبال فصل سرما می‌رود.

او با بیان اینکه راهداری در تمامی فصول آماده خدمات‌رسانی به مردم است، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۱۲۳ گشت راهداری به همراه ۱۸۳ راهدارخانه ثابت و سیار ساماندهی راه‌های استان در فصل سرما را بر عهده دارند.

سیاهپور با اشاره به کمبود منابع اعتباری و امکاناتی از خریداری و ذخیره‌سازی ۷ هزار تن نمک و ۲۵ هزار تن ماسه خبر داد و گفت: از خردادماه سال جاری با تعامل بخش خصوصی اقدام به خریداری و در راهدار خانه‌ها مستقر کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: همچنین تمامی ماشن آلات سنگین و نیمه سنگین اورهال شده است و تنها مشکل تامین لاستیک را داشتیم که با حمایت مسئولان استانی و ملی حل شد.

او از استقرار نیرو‌های راهداری برای فصل سرما در سطح جاده‌ها از ۲۰ آبان‌نماه خبر داد و بیان کرد: فارس با ۵۲ گردنه به طول ۷۷۵ کیلومتر و حدود ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیرو‌های راهداری سالانه عملیات برفروبی را انجام می‌دهند.

سیاهپور در ادامه با بیان اینکه از گذشته ۱۷۰ نقطه دارای تصادف و پرتصادف داشتیم و امسال بر اساس دستورالعمل کمیسیون راه‌ها حدود ۶۰ نقطه حادثه خیز برطرف شده است، گفت: ۳۰ درصد از نقاط حادثه خیز با اجرای باند دوم در سطح استان مرتفع می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس همچنین با بیان اینکه هر ۶ بار یکبار تابلو‌های علائم رانندگی در محور‌های اصلی و شریانی بهسازی می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه سارقان بدون توجه به امنیت و ایمنی مردم بعضا اقدام به سرقت این تابلو‌ها و علائم می‌کنند.

او بیان کرد: ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف اعمال قانون در محور‌های مواصلاتی استان فارس نصب است که ۳۵ سامانه دیگر در صورت نبود مشکلات جانبی و محدودیت‌ها تا پایان سال نصب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: نصب این سامانه‌ها در کاهش تخلفات رانندگی ناشی از تخطی از سرعت مجاز بسیار اثرگذار خواهد بود و از میزان حوادث و تلفات رانندگی خواهد کاست.

سیاهپور با اعلام اینکه ۶۷ درصد تصادفات ناشی از سبقت غیرمجاز، سرعت و عدم توجه به جلو است، گفت: از رانندگان وسایل نقلیه انتظار داریم با سرعت مجاز و با هوشیاری کامل رانندگی کنند تا شاهد حوادث تلخ در جاده‌های استان نباشیم.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.