سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و مکرون در خصوص بحران قره باغ

پوتین و مکرون در خصوص سرعت درگیری ها و مشارکت افراط گرایان سوریه و لیبی در بحران قره باغ ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در خصوص بحران قره باغ تلفنی گفت و گو کردند.

بر اساس گزارش شبکه آر تی، دو طرف در این تماس تلفنی از نگرانی خود در خصوص فعال شدن نقش مسلحان افراد افراط گرا در خاورمیانه در بحران ارمنستان و آذربایجان در قره باغ ابراز نگرانی کردند.

رئیس جمهور روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: پوتین و مکرون آخرین تحولات در خصوص قره باغ را در مکالمه ای تلفنی با یکدیگر مورد بررسی قرار دادند.

طبق بیانیه کرملین، در این مکالمه در خصوص ادامه درگیری های گسترده در منطقه قره باغ و نیز سرعت مداخله افراط گرایان سوریه و لیبی ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده است: پوتین همتای فرانسوی خود را در جریان گام‌هایی که روسیه برای آتش بس در قره باغ برداشته و نیز از سرگیری مذاکرات با هدف ایجاد یک راه حل سیاسی دیپلماتیک در سریعترین زمان ممکن قرار داد.

در این گفتگو، دو طرف از تلاش خود برای ادامه تلاش به منظور حل بحران، خصوصا در چارچوب گروه مینسک تحت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا تأکید کردند.

پوتین و مکرون در این تماس بر تصمیم کشورشان برای مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال آن، در سایه عملیات‌های تروریستی که فرانسه به تازگی شاهد آن بوده، تأکید کردند.

آن‌ها همچنین به نزدیکی مواضع روسیه و فرانسه در قبال تحولات لیبی اشاره کردند و خواهان فعال کردن تلاش‌ها به منظور عادی سازی اوضاع در این کشور در سریعترین زمان ممکن شدند.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب شده‌اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

با وجود تلاش‌های بین‌المللی به ویژه کشور‌های همسایه برای حل و فصل مناقشه قره‌باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و برقراری سه دور آتش بس میان دو کشور، تنش‌های نظامی در منطقه قره باغ همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
این دو شخص محترم چرا از اشغال 30 سله یک سرزمین اینقدر نگران و و مشوش نیستند ود ر پی جو سازی و دروع پراکنی هستند