سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای مشهد مطرح کرد؛

توانمند سازی کودکان کار با اجرای طرح سایبان مهر

رئیس شورای مشهد گفت: اجرای طرح سایبان مهر با هدف حمایت از کودکان کار و ارائه بسته‌های حمایتی و توانمندسازانه برای خانواده آن‌ها آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا حیدری رئیس شورای مشهد در صفحه اینستاگرام خود گفت: طرح سایبان مهر با هدف حمایت از کودکان کار در حال اجراست. در این طرح نهاد‌های متولی در تلاش هستند با حذف موازی‌کاری و انباشت ظرفیت و توان خویش، ضمن شناسایی کودکان کار، آنان را مورد حمایت قرار دهند.

او افزود: در این فرآیند پس از شناسایی کودکان کار و خانواده آنان، بسته‌های حمایتی و توانمندسازانه برای آن‌ها طراحی شده است. این طرح با هدف خارج کردن کودک از چرخه زیان‌بار کار کودکان، آن هم مشاغلی که عزت نفس او را خدشه‌دار می‌کند و حمایت از خانواده کودک با رویکرد توانمندسازی در حال اجراست.

رئیس شورای مشهد ادامه داد: مؤسسه گلستان علی (ع) به عنوان یک مؤسسه مردم نهاد در کنار سازمان فرهنگی شهرداری و دادستانی مشهد، بهزیستی و نیروی انتظامی داوطلبانه پای کار آمده است و در فرآیند شناسایی و پایش وضعیت کودکان حضور دارد.

حیدری بیان کرد: امیدوارم اجرای اینگونه طرح‌های ساختارگرا که قرار است در مسیری پایدار را با شتابی منطقی در دستورکار خود قرار دهد، بتواند این زخم کهنه را ترمیم کرده و این فرزندان آسیب‌دیده جامعه را به سوی آتیه‌ای درخشان‌تر راهنما باشد.
 
انتهای پیام//ا.د
                                                   
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.