سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل محیط زیست مازندران:

هلیکوپتر نمی‌خواهیم، حداقل یک لودر بدهید

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: برای خاموش کردن آتش‌های سریالی میانکاله هلیکوپتر نمی‌خواهیم، حداقل یک لودر بدهید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش میانکاله هفته گذشته سه مرتبه طعمه حریق شد و ۴ هکتار از پوشش گیاهی و جنگلی آن در آتش سوخت، گفت: ما شدیدا از کمبود امکانات اطفای حریق گله داریم.

او افزود: هیچ امکاناتی برای خاموش کردن آتش‌های گسترده در میانکاله وجود ندارد و تا امکانات اطفای حریق از شهر‌های دیگر برسد همه چیز در میانکاله به خاکستر تبدیل شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست با بیان اینکه میانکاله امسال ۱۵ بار در آتش سوخت، ادامه داد: چندین سال است که می‌گوییم فقط یک لودر برای اطفای حریق به میانکاله اختصاص دهند، اما این پناهگاه حیات وحش که جزو ۹ پناهگاه بیوسفر جهان است هیچ امکاناتی برای اطفای حریق ندارد.

او گفت: وزارت جهادکشاورزی طبق قانون متولی اطفای آتش سوزی‌ها است، اما همه از محیط زیست انتظار دارند در حالیکه ما حداقل امکانات را برای اطفای حریق نداریم.

ابراهیمی افزود: محیط بانان بدون پول سوخت و دریافت حتی یک ریال جیره غذایی با دست خالی آتش را باید خاموش کنند در حالیکه دستگاهی که تکلیف خاموش کردن آتش را دارد دستگاه دیگری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: قانون مدیریت بحران برای واکنش‌های سریع در حوادث پیش بینی نشده وضع شد، اما اسم سازمان محیط زیست را از اعضای ستاد مدیریت بحران کشور حذف کردند و هیچ اعتبار و تجهیزاتی هم در اختیار ما قرار نگرفته است.

او افزود: اگر نام محیط زیست را از قانون مدیریت بحران حذف کرده اند حداقل دستگاه مربوطه را موظف کنند اطفای حریق را انجام دهد و ما نیز در این عرصه با تمام قوا به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.