سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛

۱۵۰ هنرجوی روستایی آموزش‌های صنایع دستی را فرا گرفتند

عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ۱۵۰ هنرجوی روستایی با رعایت دستور العمل‌ های بهداشتی آموزش ‌های هنری را فرا گرفتند.

عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  با اشاره به خسارت های  گسترده کرونا به تاسیسات و واحد ‌های گردشگری استان گفت: در جهت فراهم کردن زمینه فروش تولیدات و معرفی توانمندی‌ های صنعتگران صنایع دستی تا قبل از شیوع ویروس کرونا اقدامات خوبی انجام شده بود اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان بازگشایی بازارچه‌ ها و نمایشگاه ‌ها و بازدید‌های حضوری فراهم نیست.

او در ادامه افزود: معاونت صنایع دستی استان درجهت حمایت از صنعتگران اقدامات خوبی انجام داده و تسهیلاتی نیز توسط بانک‌ های عامل برای جبران اندکی از خسارات وارد شده به واحد‌ های آسیب دیده از کرونا به صنعتگرانی که در سامانه کارا ثبت نام کرده اند اعطا شده است.


بیشتر بخوانید


عباس زاده ادامه داد: همچنین غرفه ‌های بازارچه صنایع دستی واقع در باغ و عمارت اکبریه در اختیار صنعتگران قرار داده شده است.

عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا، برگزاری آموزش‌ های عمومی دچار مشکل شده است، اما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا کنون ۱۵۰ هنرجو در سطح روستا‌ های استان از آموزش حوله بافی، جاجیم، تراش سنگ، چادر شب بافی و تولیدات چرمی دست دوز برخوردار شده اند.

گفتنی است بستر سازی و ایجاد فروشگاه ‌های اینترنتی صنایع دستی برای هر شهرستان تعریف شده و چند شرکت اینترنتی فعال در سطح استان داریم که با توجه به شیوع کرونا بهترین فرصت برای استفاده از فضای اینترنتی فراهم شده است.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.