سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت خسارت انگور شهرستان کیار در زمان برداشت تعهد صندوق بیمه کشاورزی نیست

سرپرست صندوق بیمه محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: خسارت وارد شده به محصول انگور شهرستان کیار در زمان برداشت، جزو عوامل خطر و تعهد صندوق بیمه کشاورزی قرار ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد کریمزاده سرپرست صندوق بیمه محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری از پوشش بیمه‌ای ۵۳۷ هکتار از تاکستان‌های شهرستان کیار خبر داد و اظهار داشت: بیشتر خسارت وارد شده به محصول انگور تولیدی در اواخر مهرماه و زمان برداشت بود، که در قالب پرداخت قانونی خسارت صندوق که ناشی از پدیده تگرگ و یخبندان بهاری، وقوع سیل و بارندگی مخرب در طول زمان تولید است را شامل نمی‌شود.

او خسارت وارد شده به تاکستان‌های منطقه یاد شده را خارج از تعهد قانونی صندوق بیمه کشاورزی دانست و تاکید کرد: با این حال مستندات خسارت وارد شده با ضمیمه‌نامه درخواست کمک و مساعدت مالی بهره‌برداران خسارت دیده، به صندوق بیمه کشاورزی کشور ارسال شده است و قول مساعدت مالی خارج از تعهد قانونی به تولیدکنندگان خسارت دیده ناشی از سرمازدگی پاییزی گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


کریمزاده، همچنین از واریز ۵۲ میلیارد ریال غرامت بیمه محصولات کشاورزی به حساب کشاورزان و دامداران خسارت دیده استان در سال زراعی ۹۹-۹۸ خبر داد و گفت: این روند همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: در سال زراعی ۹۹-۹۸ صندوق بیمه محصولات کشاورزی در استان با صدور بیش از ۱۴۲ هزار بیمه‌ نامه در زیر بخش‌های آبزیان، محصولات زراعی، باغی، دام سبک و سنگین، طیور، منابع طبیعی، تنه درختان و ابنیه، بیش از ۹۰ درصد برنامه ابلاغی خود را تحقق بخشیده و رتبه سوم کشوری در این زمینه را کسب کرده است.

کریمزاده پرداخت غرامت به محصولات کشاورزی را در راستای حمایت از بخش کشاورزی دانست و افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی همچنان در حال بررسی و پرداخت غرامت سایر بیمه‌گذاران خسارت دیده است.

سعید داودی‌نیا مدیر جهاد کشاورزی کیار نیز در این‌باره با اشاره به سرمای زودرس در این منطقه گفت: اُفت دما در اواخر مهرماه به ۲۰۰ هکتار از تاکستان‌های این شهرستان خسارت وارد کرد.

او، وسعت تاکستان های شهرستان را یک هزار و ۸۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: سرمای ماه نخست پاییز به بخشی از تاکستان‌های منطقه به خصوص باغات انگور گهرو خسارت جدی وارد کرده است و بر اساس ارزیابی اولیه، میزان این خسارت ۲۰ تا ۴۰ درصد برآورد شده است.

داودی نیا بیمه نبودن ۵۰ درصد از بهره‌برداران باغ انگور شهرستان را یادآورشد و گفت: باغات زیر صندوق بیمه کشاورزی نیز از گرفتن غرامت با مشکل مواجه شدند.

او یکی از عمده تولیدات باغی این شهرستان را انگور عنوان و بیان کرد: بیشترین سطح انگور در استان مربوط این شهرستان است به گونه‌ای که تولید سالیانه این محصول بیش از ۳۰ هزار تن است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.