سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین طرح جامع خطرپذیری بناهای تاریخی اصفهان ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تدوین طرح جامع خطرپذیری بناهای تاریخی استان اصفهان توسط میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری ها و سایر نهادهای عضو ستاد این مدیریت ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: حوادث طبیعی و غیرطبیعی تهدید جدی برای ابنیه تاریخی و مکان‌های گردشگری است که پیش بینی نوع خطر و تدوین طرح مدیریت بحران برای این مکان‌ها در جهت پیشگیری از حوادث و کاهش خسارت مالی و جانی باید انجام شود.

او با بیان اینکه اقداماتی توسط اداره کل میراث فرهنگی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در طرح جامع مدیریت بحران استان به این حوزه توجه شده، اما باید برای هر بخش و منطقه‌ای طرح عملیاتی تدوین و اجرایی شود.

او با اشاره به بازار اصفهان و فروشگاه‌های میدان نقش جهان اظهارداشت: واحد‌های صنفی زیادی در این مجموعه تاریخی و گردشگری فعالیت دارند که اتاق اصناف با مشارکت سایر دستگاه‌های خدماتی و میراث فرهنگی در تدوین طرح جامع مدیریت بحران این منطقه اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: کنترل وضعیت شبکه‌های انتقال برق، آب و گاز و حفط ایمنی آن‌ها برای پیشگیری از حوادث لازم و نقشه راه برای خدمات رسانی در شرایط خاص و حادثه آماده و در اختیار مدیریت بحران باشد.

به گفته او برای برخی از نقاط مثل میدان تاریخی نقش جهان باید فعالیت‌های مطالعاتی انجام و خطر‌های احتمالی آن شناسایی و راهکار‌ها ارائه شود.

استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی این استان شناسایی شده و یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

طرح جامع خطرپذیری استان اصفهان در سال ۹۴ به تایید سازمان مدیریت بحران کشور رسید و ۲۰ نوع حادثه طبیعی با احتمال وقوع برای آن پیش بینی شده که مخاطرات طبیعی، درصد آسیب پذیری، ارزیابی خطرپذیری و اقدامات لازم برای پیشگیری از رخداد از جمله موارد لحاظ شده در این طرح است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.