سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت ساخت و ساز با ارتفاع بیش از ۱۳.۵ متر بر فراز تپه شیرین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : براساس ضوابط میراث فرهنگی، امکان هیچگونه ساخت و سازی با ارتفاع بیش از ۱۳.۵ متر بر فراز تپه شیرین (پارک شیرین) کرمانشاه وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای ساخت هتلی بر فراز تپه شیرین کرمانشاه، گفت : میراث فرهنگی استان از هرگونه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان استقبال می‌کند و براین اساس همواره تلاش کرده‌ایم تا در روند صدور مجوز‌ها با سرمایه گذاران همکاری و همراهی داشته باشیم.

او گفت : با این وجود برای صدور هرگونه مجوزی باید طبق ضوابط میراث فرهنگی عمل کنیم تا بعد‌ها دچار مشکل نشویم.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: در بحث صدور مجوز برای پروژه ساخت هتل بر فراز تپه شیرین کرمانشاه هم که از حدود یکسال پیش مطرح شده، تابع ضوابط میراث فرهنگی هستیم که طبق آن اجازه ساخت و ساز با ارتفاع بیش از ۱۳.۵ متر را بر فراز این تپه نمی‌دهد.

او افزود: تپه شیرین در بافت قدیمی شهر کرمانشاه و در مجاورت بخشی از بازار سنتی ۲۰۰ ساله، چند آرامگاه و خانه تاریخی واقع شده، لذا اگر قرار است ساخت وسازی بر فراز این تپه انجام گیرد، نباید به منظر تاریخی اطراف آن آسیب بزند.

قادری ادامه داد: با در نظر گرفتن این مسئله، به سرمایه گذار پروژه ساخت هتل شیرین هم اعلام کردیم که میراث فرهنگی استان به این پروژه مجوز خواهد داد، اما نباید بیش از ۱۳.۵ متر ارتفاع داشته باشد که سرمایه گذار نپذیرفت، چراکه قصد ساخت هتلی با حدود ۱۰۰ متر ارتفاع را داشت.

او افزود: حتی به سرمایه گذار اعلام کردیم می‌تواند پروژه خود را بجای تپه شیرین، در سراب قنبر، مسیر کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان و یا اطراف کمربندی غربی کرمانشاه احداث کند، اما فعلا موافقت نکرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: درصورتی که برخلاف ضوابط میراث فرهنگی برای این پروژه مجوز صادر کنیم، علاوه بر مشکلاتی که بعد‌ها برای بافت‌های تاریخی اطراف آن بوجود خواهد آمد، اقدام به نقض حقوق عامه کرده ایم و دادستانی کرمانشاه می‌تواند به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود کند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.