سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه تا به امروز موردی از آنفلوانزای مرغی نداشته است

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تا به امروز موردی از آنفلوانزای مرغی در استان گزارش نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید حاج‌محمدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص اقدامات دامپزشکی استان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت : کشتار در کشتارگاه‌ها با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی انجام می‌شود به‌طوریکه از ورود افراد دارای علائم به بیماری کرونا به کشتارگاه جلوگیری و روزانه ۲ بار سردخانه‌هاو کامیون‌های حمل گوشت هم ضدعفونی می‌شوند.

او گفت : در حوزه کشتار طیور هم دستورالعمل های بهداشتی رعایت می‌شود و از شهروندان می‌خواهیم از خرید کشتار‌های خیابانی پرهیز کنند و از مراکز مجاز اقدام به خرید کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص اقدامات صورت گرفته در استان در راستای مبارزه با کشتار قاچاق و عرضه غیربهداشتی آن، افزود: طی هفت ماهه اول سپری شده از امسال ۳۲۸ مورد مرکز متخلف در استان پلمب و ۷۱ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

حاج‌محمدی با اشاره به کشف و ضبط ۴۶ تن از فراورده‌های دامی و طیور، افزود: در این ایام ۶۸ هزار و ۷۹۰ بازدید از مراکز تهیه فراورد‌های خام دامی انجام شده است.

او با بیان اینکه امسال تاکنون موردی از آنفلوانزای مرغی گزارش نشده است، ادامه داد: امسال در برخی ازاستان‌ها به‌خصوص استان‌های شمالی چند مورد از این بیماری گزارش شد که خوشبختانه موردی از این بیماری مشترک انسان و پرندگان در استان نداشتیم.

این مسئول افزود: در مرغداری‌های صنعتی از سال ۸۴ تا به امروز هیچ علائمی از این بیمار نداشته‌ایم، اما در سال ۹۵ تعداد ۱۹ کانون بیماری را در روستا‌های استان داشته‌ایم و در سال ۹۶ این تعداد به هفت کانون کاهش پیدا کرد و خوشبختانه علی‌رغم اینکه در سال ۹۷ تعدادی از استان‌ها درگیر این بیماری بودند در استان کرمانشاه بدون گزارش حتی یک مورد سال را به پایان رساندیم و پارسال، ۹ مورد روستایی داشتیم که وارد عملیات معدوم شدیم و غرامت آن‌ها را پرداخت کردیم.

او از دامداران خواست برای واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین خود اقدام کنند و افزود: واکسیناسیون تب برفکی برای دام سنگین از اواسط مهرماه شروع شده و تا اواخر آذرماه ادامه دارد، واکسن در مرکز مایه‌کوبی موجود است، البته بهادار است.

حاج‌محمدی گفت: دامداران تا ۱۹ آذرماه در راستای پیشگیری از بیماری‌های اقدام به تهیه واکسن بهادار برای دام‌های سبک خود کنند.

او با اعلام سامانه ارتباط مردمی۲۴ ساعته اداره کل دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲، گفت: این دو شماره پل ارتباطی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه و مردم است که از این طریق هم استانی‌های می‌توانند با ما در ارتباط باشند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.