سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین رقبای خودروساز جهان کدام اند؟

در بین کالا‌های مهم در صنعت خودروسازی رقابت زیادی بین خودروسازان وجود دارد و طرفداران هر کدام روی برند محبوب خود تعصب دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،همانند سایر کالا‌های مهم در صنعت خودروسازی نیز رقابت زیادی بین خودروسازان وجود دارد و طرفداران هر کدام نیز روی برند محبوب خود تعصب دارند. در ادامه با برخی از این رقبا آشنا می‌شوید:

بنز و بی ام و بیشترین رقابت خودرویی در جهان را دارند.

۱- رولز رویس و بنتلی

بین سال‌های ۱۹۳۱ تا ۱۹۹۸ کمپانی رولزرویس مالک بنتلی بود، اما بنتلی مسیر خود را جدا و روی تولید خودرو‌های لوکس تمرکز کرد.

۲- بنز و بی ام و

رقابت بین این دو خودروساز بیش از هر دو خودروساز دیگری در جهان مطرح بوده و علاوه بر آلمان شمار طرفداران هر دو برند در تمام کشور‌ها نیز بالا است. اخیرا این دو خودروساز با وجود رقابت بالا بر سر بازار‌ها با یکدیگر در حال همکاری برای توسعه خودرو‌های هوشمند خودران و غلبه بر رقبایی نیز تسلا هستند.

۳- کادیلاک و لینکلن

با وجود سلطه کادیلاک بر بازار خودرو در آمریکا اخیرا خودروسازی تازه تاسیس‌تر لینکلن در حال تصاحب بخشی از بازار سنتی کادیلاک است.

۴- فراری و لامبورگینی

این دو برند ایتالیایی رقابت سنگینی با یکدیگر بر سر خودرو‌های اسپرت دارند.

۵- پژو و رنو

بازار فرانسه به طور سنتی در اختیار این دو خودروساز بزرگ بوده است. هر دو خودروساز بیشتر روی توسعه خودرو‌های شهری و اقتصادی متمرکز هستند، اما رنو دارای زیرمجموعه‌های بزرگ تری از پژو است.

۶- شورولت و فورد

علاوه بر کادیلاک و لینکلن در عرصه خودرو‌های سبک‌تر در بازار خودرویی آمریکا رقابت زیادی بین فورد و شورولت وجود دارد با این حال فورد هم از نظر میزان فروش در آمریکا و هم فروش در سطح جهان در سطح بالاتری قرار دارد.

۷- هوندا و تویوتا

رقابت اصلی در بازار خودروی ژاپن بین این دو برند است اگرچه دیگر خودروساز ژاپنی معروف یعنی میتسوبیشی نیز طرفداران خود را دارد.

۸- هیوندای و کیا

این دو برند در کره جنوبی رقبای اصلی هستند، اما کیا تمرکز بیشتی روی توسعه خودرو‌های شهری دارد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، رالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
مرتضی
۰۷:۵۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
پس ایرانخودرو وسایپا چی میشن اینا رقیب ندارن هیچکس به گرد پاشونم نمیرسه واسه فروختن ماشین قرعه کشی میزارن یعنی باید انقدر خوش شانس باشی تا بتونی ماشین برنده بشی
علی
۰۰:۳۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
غرور ملیت کو پس؟
جا داشت حالا که از چند تا خودرو ساز مطرح دنیا حرف زدی از دوتا خودرو ساز موفق کشور هم حرف بزنید
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سایپا و ایران خودرو
رضا
۲۰:۳۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
بی انصافی هست اگر نام ایران خودرو وسایپا بزرگترین وبی کیفیت ترین سازندگان خودروی جهان را به عنوان رقیبان اصلی خودرو سازان دنیا از قلم بیفتتد
Ht
۱۷:۱۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سسایپا و ایران خودرو
مهرداد خان
۱۵:۵۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
هیچ کسی جرات رقابت نداره
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سایپا و ایرانخودرو
عمار
۱۴:۰۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
فقط ایران خودرو و سایپا اون خودرو سازهای فوق الذکر همگیشون خودروهای بی کیفیت و غیر استاندارد و گران می فروشند و می سازند .
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
ایران خودرو و سایپا در ایران رقابت بسیار جذابی باهم دارند هر دو در بالابردن قیمت رقابتی نفس گیر و دیدنی دارند.....
سیامک
۱۳:۲۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
و در ایران دلال و خودروساز خخخخخخ
هم وطن
۱۲:۰۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
در جواب می تونم بگم پراید 405 و سمند و دنا شاهبن اینا بزرگترین رقبای خودرو سازان هستن و اگر تیبا و ساینا هم بهش اضافه کنیم کل دنیا رو ورشکسته کردیم این رقبا میتونن کمر خودروسازان جهان را بشکنند و انحصار خودرو جهان را بگیرن و هر روز کیفیت هم بیارن پایین و پیش فروش 5 ساله بزنن
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سایپا و ایران خودرو فراموش شدند....
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سایپا و ایران حودرو رو ننوشتید! این دو خودرو ساز با توجه به ساخت بی کیفیت ترین ماشین ها جزء پیشتازان فروش هستند
محمد
۰۹:۲۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سایپا و ایران خوردو
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
پس ایران خودرو و سایپا چی شد
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
آقا یادتون رفت سایپا وایران خودرو رو اضافه بکنین، حیفس ها