سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۲ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه چاپ و نشر خراسان جنوبی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: حدود ۲ میلیارد تومان تسهیلات ویژه‌ ی مشاغل آسیب دیده از کرونا تاکنون به مؤسسات فعال در حوزه چاپ و نشر پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۶۰ چاپخانه و ۲۰ ناشر فعال در خراسان جنوبی وجود دارد که تا کنون حدود ۲ میلیارد تومان به آن تعداد از چاپخانه‌ ها و ناشرانی که برای دریافت تسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده از کرونا نام نویسی کرده اند، پرداخت شده است.

او افزود: نیمی از چاپخانه‌ های استان در بیرجند قرار دارد که به همین تناسب، بیشترین تسهیلات، در این شهرستان پرداخت شده است.

نبی زاده بیان کرد: پس از بیرجند، شهرستان‌های طبس و فردوس هر کدام با ۹ چاپخانه، بیشترین مؤسسات چاپ و نشر استان را به خود اختصاص داده اند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  مالیات بر ارزش افزوده را یکی دیگر از مشکلات صنعت چاپ و نشر استان عنوان کرد و بیان کرد: برای تسهیل این مشکل، پیگیری‌هایی انجام شده و با کاهش اوج گیری بیماری کرونا، نشستی با مسئولان اداره کل امور مالیاتی نیز برگزار می‌کنیم.

او تصریح کرد: نگاه ما، هدایت سفارش‌ ها به ناشران داخل استان است و در این خصوص با اداراتی که غیر این عمل کنند، رایزنی خواهیم کرد.

نبی زاده افزود: پیگیر برقراری ارتباط با کشور افغانستان در خصوص دریافت سفارش چاپ به چاپخانه‌ های داخل خراسان جنوبی نیز هستیم.

انتهای پیام/ ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.