سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سکه و ارز چقدر شاهد ریزش قیمت خواهند بود؟/ خبرهای خوش برای بورسی ها

کاهش نرخ ارز و در ادامه این روند، ریزش نرخ سکه منجر شد تا کارشناسان این کاهش نرخ ها را ادامه دار پیش بینی کنند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در دومین هفته آبان ۹۹ بازار‌های مالی دستخوش تغییرات چشمگیری شدند به طوری که بازار ارز و سکه در ابتدای هفته با کاهشی اندک در قیمت کار خود را شروع کرد که این روند در روزهای بعد  پایدار نماند و افزایش نرخ  تا پنجمین روز هفته ادامه داشت که در آخرین روز معاملات برخی رویداد‌های سیاسی از جمله انتخابات آمریکا سبب شد نرخ ارز  و  سکه به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

بازار سرمایه نیز برخلاف  روند بازار ارز و سکه  در روزهای آغازین  این هفته با اُفت شدید همراه بود اما با کاهش نرخ ارز در آخرین روزهای معاملات بازار سرمایه با رشد شاخص بورس مواجه شد.

تاثیر تحولات سیاسی بر بازار ارز 

در دومین هفته آبان ۹۹ بازار ارز با کاهشی اندک معاملات خودر را آغاز کرد، اما در روز‌های بعد شاهد افزایش نرخ ارز بوده ایم،که در آخرین مروز معاملات هفته قیمت دلار و یورو  ریزش قیمت شدیدی را تجربه کردند به طوری که نرخ دلار و یور در اولین روز هفته به ترتیب با نرخ ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان و ۳۲ هزار  و ۳۵۰ تومان معامله شدند.

البته در روز‌های بعد نرخ دلار از کانال ۲۸ هزار تومان عبور کرد و  قیمت یورو نیز بیش از ۳۴ هزار تومان  افزایش یافت، اما در آخرین روز معاملات  نرخ دلار و یورو ریزش شدیدی داشت و در نهایت دلار با مبلغ ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومانو یورو نیز با نرخ ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد شدند.

افزایش فروش دلار در صرافی ها 

به گفته فعالان بازار ارز، با احتمال برنده شدن دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا جو بازار ارز ریزشی شده است  و قیمت‌ دلار و یورو تا حدود ۴۰۰۰تومان کاهش یافته است.
همچنین  خرید برای دلاری هم وجود ندارد و بیشتر مراجعه‌کنندگان به صرافی‌ها قصد فروش ارز‌های خود را دارند.بر این اساس، انتظار می‌رود کاهش قیمت دلار همچنان ادامه‌دار باشد و حتی در همین رابطه برخی صرافی‌ها اظهار کرده‌اند که با جو فعلی احتمال ریزش نرخ بین ۲۰ تا ۲۲هزار تومان هم وجود دارد.

کاهش نرخ دلار باعث ریزش ۲ میلیون تومانی قیمت سکه شد

تفییرات نرخ طلا و سکه در دومین هفته آبان ۹۹ همسو با بازار ارز بوده است که در اولین روز هفته نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است  که این رقم در روز‌های بعد به کانال ۱۴ میلیون تومانی رسید و در نهایت در آخرین روز هفته به نرخ ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار از قیمت یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان به  یک میلیون و ۳۱۵ هزار  تومان رسید.

کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه باعث کاهش حباب سکه شد 

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  در باره نوسات قیمت طلا و سکه در بازار گفت:نرخ طلا و سکه در روز‌های ابتدایی دومین هفته آبان ۹۹  افزایش جشمگیری را تجربه کرد که البته در اخرین روز معاملات هفته با کاهش نرخ ارز قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافت باتوجه  به تحولات سیاسی در آمریکا اونس جهانی در آخرین روز معاملات  حدود ۱۹ دلار افزایش یافت، اما برخلاف این افزایش،   نرخ سکه در روز پنجشنبه (۱۵ آبان) همسو با  کاهش قیمت ارز  حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

 کشتی آرای بیان کرد: با توجه با کاهش قیمت سکه در آخرین روز هفته  سکه ۱۵ درصد و  هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۰ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند همچنین حباب سکه تقریبا ۶۰۰ هزار تومان کاهش  یافته است که به دنبال آن کاهش تقاضا در بازار حاکم بوده است.

او افزود: آخرین قیمت‌های موجود دربازار عبارتند از: سکه طرح  قدیم  حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، هر قطعه سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و  ۱۰۰ هزار تومان و نیم سکه  ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است   که نسبت به روز چهار شنبه (۱۴ آبان)  حدود ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

کشتی آرای  تصریح کرد: آخرین قیمت ربع سکه در این هفته  ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که  حدود ۳۰۰ هزار تومان نسبت به روز چهار شنبه کاهش داشته است و سکه یک گرمی با کاهش ۱۵۰ تومانی به ۲ میلیون و ۷۵۰ تومان رسید.

او اظهار کرد: معتقدم  نمی‌توان وضعیت بازار  طلا و سکه را در روز‌های آینده پیش بینی کرد چراکه تحولات سیاسی و عوامل تاثیر گذار  در اقتصاد با سرعت زیادی در حال تغییر هستند.


بیشتر بخوانید:

قیمت طلا و ارز همچنان کاهش می یابد/ بورس چه زمانی روی خوش نشان می دهد؟


شاخص کل بورس روند صعودی را از سر گرفت

همایون دارابی کاشناس بازار سرمایه  در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  در باره تغییرات شاخص کل  گفت: در هفته گذشته بازار سرمایه دچار اُفت  هیجایی بوده است و هر زمان احتمال داشت بازار به سمت رشد مثبت برگردد چراکه قیمت ها به صورت چشمگیری کاهش یافت و اکثر تحلیلگران بازار های مالی معتقد بودند که بازار ارزندگی خرید را دارد اما عواملی ازجمله بازارهای جهانی نفت ، مواد خام و انتخابات آمریکا سبب شد که تصمیم گیری در باره این موضوع سخت شودو بازار نیاز به یک بازیابی دارد.

او افزود: دربازار سرمایه بعد از هر دوره افت یک دوره بازگشت به روزهای رشد شاخص را تجربه می کند و تاجایی پیش می رود که شاید لازم نباشد قیمت ها از این میزان بیشتر کاهش یابد ،البته  ارزنگی قیمت ها سبب شد بازار سرمایه به روند صعودی باز گردد از طرف دیگر قیمت نفت برنت بیشتر از 40 دلار تثبیت شد همچنین نرخ مس در قیمت 6 هزار و 800 دلار پایدار ماند و روی نیز به مبلغ 2 هزار و 600 دلار رسید و به طوری کلی قیمت ها در بازار های جهانی دستخوش بازیابی جدیدی شد که این تغییر در نوع خود خوب بود که سبب شد در آخرین روز معاملات رشد بازار بورس مثبت باشد. 

دارابی تصریح کرد:  انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه تاثبر مستقیم ندارد البته این نکته را نباید فراموش کرد که بازار های مالی در سطح بین الملل در حالت انتظار قرار گرفته بودند  چرا که برای برخی از بازار ها مانند نفت مهم است که نتیجه انتخابات آمریکا چه می شود همچنین این موضوع برای اقتصاد کشور  برای مواد خام  تاثیر گذار است. این گونه عوامل سیاسی در چند روز تاثیر گذار هستند  که بعد از آن بازار  در سطح تعادلی جدید به فعالیت خود ادامه می دهد.

 این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به طور کلی شاید اُفت قیمت ارز در بازار های جهانی و بازار های داخلی بیش از این رخ ندهد و این  بازگشت قیمت دلار  سبب می شود شرکت های صادرات محور  بتوانند با یکدیگر رقابت داشته باشند.

او گفت : قیمت ها در  بورس به میزان بسیار مناسبی  اصلاح شده است و اکثر شرکت ها قیمت سهامشان نصف شده است و این امر سبب می شود بازار پتاسیل بازیابی را به دست بیاورد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سهام داران دیگر نباید حاضر شوند در این قیمت بفروشند و با نفروختنشان قیمت پایانی رو صفر درصد نگه میدارند که این یعنی ضرری به سهام داران نمیرسد ، این قیمت سهام ،دیگه قیمت حراج هست و اموال سهامدارن در سطح مفت هست .
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
شک نکنید دلار و سکه بدجوری ریزش میکنه اینایی که میگن دارایی هاتونو حفظ کنید شک نکنید دلالند و میخوان سعی کن جو روانی ایجاد کنن که قیمتها حفظ بشه ولی اصلا دست اینا نیست بعد از انتخابات آمریکا دلار به یکماه نمیرسه 10 یا12 است
رسول
۲۱:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
چرا اکثر انسانهابه فکر آخرتشان نیستند ودنبال زر وبرق چند روز این دیای فانی هستند به خدا اگر لذت عبادت وشیرینی را میچشیدن این همه به فکر سکه ودلار و غیره نبودن
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
که نود درصد ملت از دست سوداگران سود جویان دلال‌های مافیای سرمایه دارها شرکت ها ی خصولتی تا که می خواهند به اسم تحریم دروغ گویی آنقدر فشار اقتصادی تا عدالتی بس است دولت مسولین ملت را رها کردن بس کنید خجالت بکشید چقدر غارت سیر نشده‌اید به مرک فکر کنید جواب این پول های ناحق حرام در می آورید باید پس بدهید شب روز دروغ نیست خودتان یک روز به خود می آید دیر شده مال بیت مال خوردن سخت است این کاخ ها سروت های نا مشروع عاقبت نابودی است بس کنید مشکل کشور داخلی است مسولین
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
شرم باد بر کسانی که اقتصاد و معیشت ملت خود رو به انتخابات یه کشور بیگانه گره زده اند . هنوز بایدن رسما رئیس جمهور نشده تو کشور ما از طلا تا تخم مرغ با افت قیمت روبرو شده این یعنی مسئولین خیلی بی عرﺽه تشریف دارن که نمیتونن کشوز رو اداره کنن و وابسته شدن به غربی ها و آمریکا
مهدی
۱۶:۳۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
ماشین اقتصاد رو از دره که در نیا وردید صنعت ومعیشت و هسته ای را به ته دره فرستادید .
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
حس میکنم مطبوعات ایران و ارکان نظام مایلند قیمتها رو بالا نگه دارن...چون راه راحتی برای کسب درآمد از جیب مردم هست
به شخصه هیچ تلاشی از مسئولین برای باابردن سطح زندگی مردم ندیدم. هر حرفی هم میزنن فقط دودش تو چشم مردم میره
بنظرم مسئولان ما اصلا حرفنزنن
هم دنیا راحتتره هم مردم
مهدی
۱۶:۳۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
دلار تا ۵ تومان وسکه ۱۰ تومان بود . یادمان نمیرود . کاری برای معیشت مردم نکردید.
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
چقدر ساده هستید مگه کساتی که منفعت شان در تورم هست میکرارند پایین بیاید
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
اتفاقی که خواهد افتاد و به چشم خواهید دید.برگشت دلار به کانال ۱۵ تا ۱۸ هزار وبرگشت بایدن به مذاکرات همزمان با انتخابات ایران.جالبیش اینه که مجددا اصلاح طلب ها با پروپاگاندا و شست شوی ذهنی نامزد رقیب را با جنگ و دلار بالا ۳۰ هزار که مردم قبلا تجربش کردن و همه حرفایی که سال۹۶ زدند گول میزنند وبعدش دوباره .....
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
دلتونو خوش نکنید . از هفته بعد قیمت ها میره بالا ... تجربه 40 سال اخیر نشون داده هیچوقت کاهش قیمتی در کار نبوده
ناشناس
۰۲:۳۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
تو کل تاریخ یه همچین افزایشی هم نداشتیم !
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
آقا دروغ به مردم نگوییدحباب در حال ترکیدن هست خیلی شدیدمن خودم همین الان صدهزار دلار را دادم یکی پانزده هزار تومان فرار کردم. دلار روی 10 تا12هست
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
امیدواریم روزی هم انتخابات ما بر اقتصاد جهان تاثیرگذار باشد .
علی
۱۷:۱۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سلام علت اینکه ربع سکه های ۸۴رادومیلیون ارزانترمیخرندچیست
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
خب باید منتظر این باشیم قیمت خودرو کاهش یابد هم دربازار هم درکارخانه،مگر کارخانه باقیمت دلار قبل قیمتهایش رابه روز نکرده پس باید منتظر کاهش قیمت کارخانه هم باشیم
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
بعضی همیشه میگفتن تحریم بی تاثیره و راه حل مشکلات تو داخله...عجب
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
هر موقع سکه شد ۳۱۰ هزارتومان می توان گفت ارزان شده و ریزش کرده
مثلا اگر از یک کوه یک سنگ افتاد نمی گویند کوه ریزش کرده
مهران
۱۶:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
آره خودتون القا کنین که قیمت دلار نیاد پایین
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
نه به بورس, فقط طلا باید خرید
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
با این وضع اوضاع بد زندگی در ایران حاظرم در هر جای دیگه از دنیا زندگی کنم اما در ایران زندگی نکنم.اینجا زندگی معنی نداره.همش فشار زندگی استرس و زنگ اعصاب.مسئولین کشور فقط فکر جیب خودشون و آقا زاده ها هستن
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
چون نود درصد مردم شدن دلال اکرنخرند آنها سود استفاده نمی کنند دولت سود جویان دنبال سود خودشان است همتی پول چاپ می کند تورم پنچاه درصد درست می کنند بقعه کیف کنند تا که بی عدالتی
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
قیمت واقعی سکه هفت میلیون بیشتر نیست .
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
کسانی که می گویند تحریم اثر بر اقتصاد ما ندارد
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
نادان هستن
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
غارت کران داخلی از تحریم فرعون بدتر هستندفساد سوداگری داخلی است
غولومعلی
۱۵:۴۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
البته اگه تازه واردهای ناشی ، جوگیر نشن
علی
۱۵:۳۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
از فردا شاهد این خواهیم بود کارخانه های مواد غذایی ولبنی که درزمان افزایش دلار ساعتی افزایش قیمت میدادند
ثانیه ای قیمت کاهش بدهند!!!!
ببینیم بازهم میگن گرون خریدیم
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
وقتی انتظار ریزش قیمتها و رونق بورس و داره دیگه حساب کنید چقدر انتخابات آمریکا روی اقتصاد تاثیر داره. مسوولین باید از این آسیب پذیری دری بگیرن و اگر گشایشی حاصل شد و پولی آزاد شد فقط به فکر فوی کردن زیر ساختها و توسعه کشور باشن و معیشت مردم و در اولویت قرار بدن.
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
مردم عزیز دقت کنید.دوباره دارند رسما شما را به سرمایه گذاری در بورس دعوت می کنند.من که دیگه سرمایه ای برایم نمونده.
وطنم lran
۱۵:۰۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
تمام این گرانیو ارزو دلارو مسکنو اجناس ماله تحریمها نیست بلکه سوء مدیریتی هست عدم مدیریت ارگانهای دولتی هست.
گشتاسب
۱۴:۴۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
ببینید حتی بیماری و صحت ترامپ دلار و بورس رو پایین و بالا کرد.چه رسد به شکست وی در انتخابات .نه مردم و نه دولت هیچ برنامه ای و تاثیری ندارند. بنظرم سود اینها در گرانی و کمبود است .برنامه گرانی ده الی پانزده درصدی از سال ۱۳۶۹ از برنامه ثابت دولتها بوده است چیزی بنام ارزانی و ثابت ماندن قیمتها و رفاه عمومی اقتصاد نداریم
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
تا این مسولین مدیران نابلد هستن مردم روز خوش ندارند
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
جالبه میگن ما کاری به آمریکا نداریم
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سکه هم اگر بریزد, ریزش ان زیاد نیست.
دلار حدود 92 درحال معامله جهانی هست, دستوری تغیراش بدهید بورس منفی تر میشه
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
دقیقا
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سکه باید بشه یک میلیون تومان
سید
۱۳:۲۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
دلار ۱۲۰۵ تومان سکه ۳۷۵ هزار تومان با برداشت چهار صفر از پول ملی شک نکنید بازار کاهشی است
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
دولت نرخ ارزدوسکه راهرچه زودتر به سال 95 یا6 برسونه!؟!
علی
۱۲:۵۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
باید 4200 دلار بشود و سکه تمام بهار 800 هزار طلا هم گرم 70 هزار تومان شود
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
یعنی آنقدر که رئیس جمهور آمریکا در اقتصاد ایران تاثیر گذار هست رئیس جمهور در ایران تاثیر گذار نیست. ما تبدیل به یکی از ایالت های آمریکا شده ایم. خدا کند بقیه اقتصاد را نیز از آنها یاد بگیریم. زمانی قرار بود ما با ژاپن و بریتانیا رقابت کنیم اما حالا خودمان را داریم با اتیوپی و یمن مقایسه می کنیم.
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
بیچارمون کردن /
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
تا شما باشید که رییس جمهور قوی انتخاب کنید
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
حالا ارزونی بشه ما در رفاه باشیم تاثیر هر چی میخواد باشه. الان دهکده جهانیه و انتخابات امریکا رو کل دنیا تاثیر داره نه فقط ایران. الان همه چی به همه چی ربط داره، فقط دعا کنیم جنگ نباشه و رفاه اقتصادی باشه بقیه ش شعاره بقیه ش به ما چه هر کی میخواد بیاد هر کی میخواد بره تو کاخ سفید.
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
یعنی آنقدر که رئیس جمهور آمریکا در اقتصاد ایران تاثیر گذار هست رئیس جمهور در ایران تاثیر گذار نیست. ما تبدیل به یکی از ایالت های آمریکا شده ایم. خدا کند بقیه اقتصاد را نیز از آنها یاد بگیریم. زمانی قرار بود ما با ژاپن و بریتانیا رقابت کنیم اما حالا خودمان را داریم با اتیوپی و یمن مقایسه می کنیم.
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
بابا مسکن خودرو که داخلی پس این قیمت های ناحق از کجا تعبن می شود بس کند کم دروغ بگوید تا که بی عدالتی
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
قطعا شاخص بورس صعود رو از سر نگرفته. چهارشنبه همراه دلار و سکه به خاطر جلو بودن ترامپ افزایشی شد. هدف بعدی شاخص 800 هست.
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
دارندگان ارز و طلا بدانند هیجانی عمل نکنید وقدر دارایی خود را که به زحمت حاصل شده بدانید و مفت فروشی نکنید درست در زمانی که قطعنامه 598 اعلام شد به یکباره مردم تمام دارایی خود را در بازار به مفت فروختند اما بعد از مدتی کوتاه دوباره بازار وارد رشد فزاینده شد و رکورد رقم های قبلی را شکست این را بر اساس تجربه و احساس مسوءلیت عرض کردم حال هر جور می خواهی رفتار کن.
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
دلال های بی وجدان
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
دلال
ابراهیم
۱۰:۴۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
افتخار میکنم به مملکتی که اینقدر ثبات داره و خوشبختی مردمش صد در صد به توان داخلی بستگی داره .
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
اینقدر همه چیز رو به انتخابات آمریکا گره نزنید.
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
تا بخواد جبران شه ضررها سه ماه طول میکشه
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
بورس هم جای جالبی نیست وقتی تولید نیست باید تولید اتفاق بیفته، فقط دادن سود مطرح نیست که بگیم خوب پس حالا سبز شد تولید هم خوب شده علی ایحال اینجور سودها چه در طلا چه در ارز یا بورس فقط واسه بگیم تعدادی خوبه نه برای پیشرفت اقتصادی مملکت، زیر بنای اقتصاد هرکشوری اول صنعت کشاورزی و دامپروری اون کشوره نه سود دادن به مردمش
شهرام
۰۹:۲۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
چند ماهه بازار طلا خودرو و دلار به صورت غیر منطقی بالا رفته اما در چند روز آینده قیمت خودرو دلار و سکه به شدت ریزش می کند آنهای که قصد خرید دارن صبر کنن و آنهایی که دارن هر چه زودتر بفروشن تا ضرر زیاد نکردن
مجید
۰۸:۴۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
این روزها هر کسی خودش را تحلیلگر میدونه در صورتیکه اکثرا هیچی سرشون نمیشه وقتی اوضاع سیاسی خوب بشه دلار پایین میاد طلا هم تابع دلاره و مسلما پایین میاد ولی بورس ایران به این زودیها حالش خوب نخواهد شد زیرا اعتماد مردم از بورس از بین رفته
علي
۰۸:۳۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
دولت به خاطر كسري بودجه در ادامه اين اجازه را نميده و قيمت ارز را افزايش مي ده
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
اگر کشور دولت داشت تورم پنچاه درصد نداشتیم نه بانک مرکزی داریم نه بودجه در دو کلام حرج مرج بی عدالتی پول ملی رها شده اقتصاد ما از افغانستان عراق جنگ زده کمتر است آنها تورم صفردارد خجالت مسولین است بس کنید
ناشناس
۰۲:۳۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
دولت برای حداقل10 سال ایندشم کسری بودجشو حل کرد