سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاکی صدیق:

ترم دوم دانشگاه ها به موقع شروع می شود

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به بیان توضیحاتی درباره نحوه آموزش دانشجویان در ترم تحصیلی اول و دوم سال ۹۹ پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: علی رغم اینکه علاقه‌مند بودیم دانشجویان دو تا سه ترم را به صورت حضوری در دانشگاه حضور پیدا کنند تا با دانشگاه، اعضای هیات علمی و سایر هم کلاسی‌های خود آشنا شوند متاسفانه به خاطر شیوع کرونا و موج سوم بیماری تمام مراحل ترم تحصیلی جاری از ثبت نام تا تحصیل و تدریس به صورت کاملا الکترونیکی خواهد بود.  

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشجویان جدید الورود، چون با یک ماه و نیم تاخیر وارد دانشگاه می‌شوند دانشگاه‌ها برنامه‌های مختلفی برای آن‌ها در نظر گرفته اند تا مسئله اتمام به هنگام ترم را برای دانشجویان برنامه ریزی کنند. این دانشگاه‌ها برنامه‌هایی از جمله ترم فشرده‌تر و واحد درسی کمتر را در برنامه‌های خود دارند تا پایان ترم مهر برای دانشجویان قدیمی و جدید الورود تقریبا هم زمان باشد.  

خاکی صدیق در ادامه اظهار کرد: برخی دانشگاه‌ها نیز برنامه دارند که تا ۳ تا ۴ هفته ترم را برای دانشجویان نوورود ادامه دهند، ولی واحد‌ها را کم نخواهد کرد و به صورت کامل واحد‌های یک ترم را به دانشجویان ارائه می‌کنند که این مسائل بستگی به برنامه ریزی و سیاست آموزشی خود دانشگاه‌ها دارد.  

معاون وزیر علوم  بیان کرد: امیدواریم که به ترم اول دانشجویان لطمه نخورد و دانشجویان بتوانند روند تحصیل را ادامه دهند و ترم دوم را به موقع شروع کنند.  

خاکی صدیق افزود: آموزش‌های الکترونیکی از ترم قبل شروع شد و زیر ساخت‌ها در اکثر موسسات آموزشی به وضع قابل قبولی رسیده است.   اعضای هیات علمی با تجربه‌ای که کسب کردند در آموزش مجازی آماده ارائه دروس ترم جدید هستند. دانشگاه‌ها این ترم را با آمادگی خیلی بهتری شروع کردند و همکاری وزارت ارتباطات برای رایگان کردن بخش آموزش مجازی نیز خیلی کمک کننده بود و در ارائه بهتر دروس کمک کننده بود.  

خاکی صدیق در ادامه درباره شرایط حذف ترم نیز اظهار کرد: حذف ترم بدون احتساب جز بخشنامه‌ای بود که در فروردین ماه به دانشگاه‌ها ارسال شد، اما تصمیم با دانشگاه است که موردی تقاضا‌ها را بررسی می‌کنند و اگر تشخیص داده شود حذف ترم انجام می‌شود.  

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه تصریح کرد: با برنامه ریزی که دانشگاه‌ها انجام دادند برای تدریس فشرده‌تر و ارائه کمتر واحد به دانشجویان، دانشجویان ترم اولی می‌توانند در بازه زمانی معقولی که با ترم بعدی تداخل نداشته باشد ترم را به پایان برسانند.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
A..
۱۴:۲۲ ۱۸ دی ۱۳۹۹
خواهش میکنشم حضوری کنین والله به خدا سخته این وضعیت . چرا کسی درک نمیکنههه. تروخدا حضوری کنین از این آوارگی دربیایم
میکاسا
۱۱:۲۴ ۱۲ دی ۱۳۹۹
سلام
تو رو خدا ترم دو حضوری باشه. آخه ما چه دانشجویی هستیم که تو خونه ایم؟!
اکبر
۱۴:۱۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
به جای برنامه ریزی کلان هر روز تاریخ ترم اول دوم و.... را پیشگویی می کنند و در اخر هم تاریخ تغییر می یابد.