سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محدودیت ها در گیلانغرب سخت تر می شود

فرماندار گیلانغرب گفت: این شهرستان از لحاظ شیوع بیماری کرونا همچنان پرخطر است و محدودیت‌ها به صورت سخت‌تر و شدیدتر با توجه به شمار بالای مبتلایان در این منطقه اعمال می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب روز پنجشنبه در جلسه فوق العاده ستاد کرونای گیلانغرب، گفت: متاسفانه افزایش آمار افراد مبتلا در این شهرستان به گونه‌ای است که به طور میانگین روزانه ۲۰ تا ۲۵ مورد آزمایش مثبت داریم و این آمار به جزء افرادی است که به مراکز درمانی مراجعه نکرده اند.

او اظهار داشت: تعداد افراد مبتلا در این شهرستان به ۶۵۹ مورد و تعداد موارد فوت نیز به ۳۲ نفر افزایش یافته است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: هم اکنون ۲۰ نفر در بیمارستان الزهرا (س) گیلانغرب بستری هستند و این درحالی است که امکانات موجود جوابگوی این حجم نبوده و انتظار داریم مردم به گونه‌ای رفتار کنند این تب افزایش هرچه زودتر پایین آید از این رو چاره‌ای جز تشدید کنترل و اعمال محدودیت نداریم.

محمودیان اضافه کرد: بیشترین مشکل این شهرستان همچنان ناشی از تجمع در مراسم تشییع و ختم است.

او ادامه داد: از برپایی هرگونه مراسم و یا تجمع در مراسم تشییع و خاکسپاری جلوگیری می‌شود و از این پس هرگونه مجوز دفن با هماهنگی ستاد کرونا صادر خواهد شد تا عملا از برگزاری مراسم تشییع و ختم جلوگیری و نظارت بیشتری صورت گیرد.

فرماندار گیلانغرب گفت: به دنبال تصمیم ستاد کرونای استان کرمانشاه نظارت‌های خوبی انجام گرفته و عمدتا دستورهای بهداشتی رعایت و رصد می‌شود، اما در بخش مراسم ختم و تشییع همچنان اخلال هست و از امروز مجبور شدیم تصمیم‌های سخت گیرانه تری را اعمال کنیم.

او از مردم خواست با رعایت دستورهای بهداشتی و حذف برنامه‌های تجمعی و گردهمایی‌ها کادر درمان را در کمک به بازگشت شهرستان به وضعیت عادی یاری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: ظرف ۲ هفته اخیر از مجموع ۲۲۶ نمونه اخذ شده ۲۱۶ مورد مثبت و هشت مورد فوتی بوده که یک و نیم برابر مدت مشابه در مهرماه است و این آمار نگران کننده است.

شاپور جهانی افزود: ظرفیت بیمارستان الزهرا (س) تکمیل شده و چنانچه موارد مثبت افزایش یابد با افزایش آمار مرگ و میر مواجه خواهیم شد از این رو منطقی‌ترین راه در جهت مبارزه همکاری خود مردم و تلاش برای کاهش آمار بیماران خواهد بود.

علی رستمی دادستان گیلانغرب هم با اشاره به عزم دستگاه قضایی برای برخورد با تهدید کنندگان سلامت مردم از عموم شهروندان خواست نهایت همکاری را در جهت قطع زنجیره کرونا داشته باشند.

او گفت: در خصوص صدور مجوز دفن براساس تصمیم ستاد کرونا عمل خواهد شد تا از برپایی هرگونه تجمع ممانعت شود.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.