سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی استانی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان:

شهروندان خطر کرونا را جدی نمی‌گیرند/ این ویروس با کسی تعارف ندارد

نجاتی گفت: علیرغم افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا، اما همچنان برخی مردم آن را باور ندارند و خطر آن را جدی نمی‌گیرند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی سخنگوی استانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه مردم همچنان توصیه‌های پیشگیری از بیماری کرونا را جدی نمی‌گیرند، گفت: ابعاد بیرونی این ویروس هر روز گسترده‌ترمی‌شود و کادر درمانی فشار سنگین تری را متحمل می‌شوند.

او بیان داشت: شرایط خوزستان به لحاظ میزان گسترش شیوع کرونا روز به روز سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و شهروندان باید نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

نجاتی با اشاره به محدودیت‌های تردد در شهر‌های اهواز، کارون و مسجدسلیمان که از روز دوشنبه آبان آغاز شده و تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۶ آبان ادامه دارد، افزود: برخی از شهروندان لجاجت کردند و بدون توجه به توصیه‌ها، مسیر سفر را در پیش گرفتند و بی‌اعتنا به خطرات کرونا، جان خود و دیگران را به مخاطره انداختند.

سخنگوی استانی مبارزه با کرونا دورهمی‌های خانوادگی، تفریح در بوستان‌ها، برگزاری مراسم عروسی و ترحیم، سفر‌ها و تردد‌های غیرضروری و خطرآفرین، استفاده نکردن از ماسک، تجمع‌ها و رعایت نکردن فاصله اجتماعی را از عوامل اصلی افزایش شیوع ویروس کرونا دانست و اظهار کرد: کرونا با کسی تعارفی ندارد و برخی هستند که تا به این بیماری مبتلا نشوند آن را باور نمی‌کنند.

او با تاکید بر اینکه شهرداران، فرمانداران، دادستان‌ها، نیروی انتظامی و مجموعه اصناف موظف هستند با موارد تخلف از مقررات کرونایی برخورد کنند، بیان داشت: کاهش ساعت اداری در سه شهر اهواز، کارون و باوی از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه تا ۲۴ آبان اعمال شده و احتمال تمدید و تداوم این روند در شهر‌های مذکور وجود دارد.

نجاتی تصریح کرد: با افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونایی در خوزستان، همه مراکز درمانی، دانشگاهی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح بسیج شده اند و کادر درمانی در استان با فشار سنگین و طاقت فرسایی روبرو هستند، ضمن اینکه هرچه ما نسبت به این ویروس وحشی خوش خیال باشیم به همان نسبت شیوع این ویروس بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.