سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵ طرح پژوهشی مورد حمایت بسیج علمی خراسان رضوی

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: این سازمان از ابتدای امسال تاکنون با تسهیلات معنوی و مادی از ۱۵ طرح حمایت نموده و ۱۱ مرکز رشد و هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی راه اندازی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمودرضا کفاش رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: از مجموع این مراکز،  ۹مرکز رشد هستند که کار تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی را انجام می‌دهند و ۲ مرکز هدایت و حمایت می‌باشند که مشاوره و حمایت از طرح‌ها را بر عهده دارند. همچنین ۲ شرکت توانسته‌اند با استفاده از حمایت‌های این سازمان تبدیل به شرکت دانش بنیان شوند.

او افزود: تولید مواد ضدعفونی کننده با استفاده از نانو سیلورها، مطالعه و تحقیق در خصوص تولید ماسک هوشمند، تولید نوع خاصی از آنتن‌های مخابراتی، تولید پهپاد‌های عمود پرواز به منظور فعالیت‌های مختلف از جمله شست و شوی شیشه برجها، تولید لامپ هوشمند کم مصرف با نور بیشتر از جمله طرح‌هایی است که مورد حمایت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی ادامه داد: دست کم ۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به این طرح‌ها پرداخت شده است. همچنین طرح‌هایی که به تهران معرفی شوند ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

کفاش بیان کرد: یکی از اولویت‌های این سازمان حمایت از طرح‌ها و ایده‌های مبتکران و تجاری سازی محصولات آنان در قالب ایجاد و راه اندازی مراکز رشد و نوآوری و مراکز هدایت و حمایت از تحقیقات کاربردی است که منتج به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.

او با بیان اینکه در سال جهش تولید یکی از اهداف این سازمان تعامل و همکاری با دستگاه‌ها و سازمان‌های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی در جهت شناسایی و حمایت از مبتکران و نخبگان با هدف ایجاد اشتغال و تولید محصولات فناور و نوآور است، تصریح کرد: از جمله این همکاری‌ها می‌توان به تفاهمنامه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و بنیاد نخبگان استان اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی تاکید کرد: در نیمه نخست امسال و دوره انتخاب رشته داوطلبان کنکور، مشاوره تحصیلی در قالب ۳۰ پایگاه علمی مسجد توسط مشاوران بسیج علمی استان انجام شد.
 
انتهای پیام// م.ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.