سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند ابتلا به کرونا در استان زنجان صعودی است

 رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود طی روز‌های آینده شاهد افزایش بستری بیماران کرونایی و به تبع آن افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا در زنجان باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی استان زنجان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر میانگین بستری بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در استان زنجان ۸۲ الی ۱۲۲ نفر است،گفت: روز سه شنبه ۱۳ آبان‌ماه، ۹۵بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان زنجان بستری شده اند که ۴۵ نفر از آن ها بدحال هستند.

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۳۲ تخت بیمارستانی را بیماران کرونایی اشغال کرده‌اند که در صورت نیاز هزار و  ۲۰۰ تخت بیمارستانی استان زنجان به این بیماران اختصاص پیدا می‌کند، افزود: اشغال بیشتر تخت‌های بیمارستان‌های زنجان به بیماران کرونایی سبب قطع و کاهش ارائه خدمات به سایر بیماران می‌شود؛ بنابراین در تلاش هستیم بیماران به‌صورت سرپایی درمان شوند.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹۳۹ بیمار کرونایی دوران نقاهت خود را در نقاهتگاه‌های استان زنجان گذرانده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ۹ بیمار کرونایی دوران نقاهت خود را در نقاهتگاه‌های زنجان می‌گذرانند که عمدتا در زنجان هستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در رابطه با علل ابتلای زنجانی‌ها به کرونا، ادامه داد: به ترتیب تماس با فرد مبتلا در خانواده، تماس در محل کار، تماس در مسافرت، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عزاداری، مجالس ترحیم، تماس در محل تحصیل، جشن تولد، عروسی، مذهبی و سایر از جمله عمده‌ترین دلایل ابتلا به کرونا در استان زنجان است.

قزلباش با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود طی روز‌های آینده شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان زنجان خواهیم بود، گفت: اکنون برخی از شهرستان‌های استان زنجان در پیک سوم کرونا و سایر شهرستان‌ها نیز در دامنه ورود به پیک سوم قرار دارند که مواجه با این شرایط مستلزم رعایت حداکثری دستورالعمل های بهداشتی است.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان زنجان بیش از ۷۷ هزار نمونه آزمایشگاهی کووید ۱۹ اخذ شده است، افزود: میانگین بستری بیماران مبتلا به کرونا، ۵۸ سال و میانگین فوت ناشی از کرونا، ۷۱ الی ۸۴ سال در استان زنجان است.

این مسئول با بیان اینکه اکنون روند ابتلا به بیماری کرونا صعودی بوده و بالاتر از متوسط کشوری است، گفت: ابتلا به بیماری کرونا در ابهر در حال نوسان افزایشی بوده هرچند امروز شاهد کاهش تدریجی و خطی شدن آمار مبتلایان هستیم که ادامه این روند نیازمند توجه مردم به رعایت دستورالعمل ها می باشد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان خرمدره شاهد کند شدن روند ابتلا به کرونا هستیم، ولی همچنان آمار‌ها بالاتر از متوسط کشوری و استانی است، ادامه داد: در خدابنده شاهد روند نزولی ابتلا به کرونا هستیم و ابتلا به کرونا در زنجان از متوسط استانی و کشور پایین‌تر است.

قزلباش با بیان اینکه اکنون در طارم شاهد روند صعودی، ولی دارای نوسان ابتلا به کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های سلطانیه، ماهنشان و ایجرود شاهد کاهش روند ابتلا به کرونا هستیم که نیازمند تداوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.