سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جون مطرح شد؛

آغاز انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی کشور

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای کشور از آغاز انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی کشور خبر داد.

قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزیر نیرو در گفت و گو با خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی گفت:پروژه شیرین‌سازی آب خلیج فارس، در فاز نخست ۷۰ میلیون مترمکعب آب را برای صنایع پرمصرف دو استان کرمان و یزد تامین می کند.

او ادامه داد:این طرح امروز با بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پروژه شیرین‌سازی آب دریا در کشور از خلیج فارس و انتقال به استان‌های کرمان و یزد با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

تقی زاده خامسی بیان کرد:هزینه این طرح ۱۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که این هزینه به صورت ارزی و ریالی تامین می شود. این طرح شامل یک تصفیه‌خانه، ایستگاه‌های پمپاژ، پست‌های برق و یک خط ۳۰۵ کیلومتری لوله‌گذاری می شود و در فاز نخست آب را برای صنعت، نمک‌زدایی کرده و به سیرجان منتقل می‌کند.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه اجرای این طرح بزرگ آبرسانی باعث ایجاد شغل و توسعه صنعت می شود، گفت:بعد از اتمام این پروژه در سه مرحله، نزدیک به ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب  به استان‌های کرمان و یزد برای استفاده صنایع پرآب بر منتقل می‌ شود.


بیشتر بخوانید


تقی زاده خامسی گفت:اهمیت این طرح در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت بانک‌ها بدون دخالت اعتبارات دولتی است.

او بیان کرد:در کشور‌های اطراف خلیج فارس مانند امارات، عمان و عربستان سعودی از آب شیرین کن ها برای تامین آب مورد نیاز صنایع استفاده می‌کنند، اما در ایران به تازگی این کار شروع شده است.

تقی زاده خامسی تصریح کرد: خط لوله انتقال آب از قسمت غرب بندرعباس آغاز شده و با امتداد مسیر در راستای شمال و پس از عبور از ارتفاعات شهر‌های فین و حاجی‌آباد وارد دشت شده و به سمت مجتمع صنعتی و معدنی گل‌گهر در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی سیرجان ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.