سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پخش مجموعه رضوی «عکاسخانه» در فضای مجازی

پخش کلیپ‌های مجموعه رضوی «عکاسخانه» در قالب هم‌آوایی روایت و عکس به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در فضای مجازی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عکاسخانه، مجموعه‌ای نمایشی- تلفیقی با موضوع فرهنگ رضوی است که در هرآغاز پخش مجموعه رضوی «عکاسخانه» در فضای مجازی قسمت چند دقیقه‌ای آن، نویسنده برای عکسی منتخب از جشنواره ملی عکس «خانه دوست» عکس‌نوشتی مرتبط نگاشته است.

این مجموعه به کارگردانی شادی غفوریان و مهدی شریفی و تهیه‌کنندگی محمدعلی چمی‌گو در قالب استودیویی ضبط شده و هر چهارشنبه به مناسبت روز زیارتی امام رضا (ع) یک قسمت از آن در صفحه اینستاگرام مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی aqart.ir منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید

عکس‌نوشت‌های مجموعه عکاسخانه به قلم شادی غفوریان نوشته شده و به صورت مونولوگ از سوی بازیگران اجرا می‌شود که این مونولوگ‌ها بیانگر روایتی ناگفته از درون عکس‌ها است.

نخستین قسمت عکاسخانه با عنوان «روایت سعید» با نقش‌آفرینی ساجد اندرون براساس عکس منتخب از محبوبه افشاری در مدت حدود ۴ دقیقه تهیه و ظهر امروز منتشر شد.

عکاسخانه را می‌توان هم‌آوایی روایت نویسنده و عکاس دانست؛ عکاسی که در گذشته عکسی را در حرم مطهر رضوی یا مرتبط با زیارت امام رضا (ع) گرفته و نویسنده از بطن تخیل خود و تصویر عکاس، قصه‌ای را جان بخشیده است.

روایت‌های آدم‌ها و عکس‌ها، مردمک چشم‌ها و لنز دوربین‌ها و تمامی نگاه‌ها و امید‌هایی که به منحنی طلایی گنبد بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) ختم می‌شود، در این مجموعه نمایشی- تلفیقی گنجانده شده است.


انتهای پیام//م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.