سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند/ کاهش ۱۰ میلی‌متری بارش نسبت به دوره بلندمدت

حقیقت گفت: با توجه به ورود سیستم بارشی و کاهش دما به کشاورزان مناطق البرز و زاگرس توصیه می‌شود که کشت گندم آبی را انجام دهند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی از روز پنجشنبه تا یکشنبه در مناطق شمال غرب و غرب بارش باران گاهی رعد و برق و کاهش دما انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه احتمال بارش طی روز‌های جمعه و شنبه در شمال غرب کشور دور از انتظار نیست، افزود:طی روز‌های شنبه و یکشنبه در سواحل شرقی دریای خزر، دامنه‌های البرز و جنوب غرب بارش خواهیم داشت.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به ورود سیستم کاهش دما و بارش در مناطق راستای البرز و زاگرس به کشاورزان توصیه می‌شود که کشت گندم آبی را انجام دهند تا بتوانند برای کوددهی از آب باران استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال بارش در مناطق شمالی کشاورزان هر چه سریع‌تر نسبت به کشت مجدد برنج اقدام کنند.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به احتمال کاهش دما در مناطق شرقی، گلخانه داران سوخت مناسب را برقرار کنند تا محصولشان دچار خسارت نشود.

وی درباره آخرین وضعیت بارش در سال زراعی جدید گفت: بنابر آخرین آمار، مجموع میزان بارش از ابتدای سال زراعی آبی نسبت به نرمال ۱۰ میلی متر کاهش داشته است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که در استان‌های گیلان، مازندران، کرستان، لرستان، ایلام، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، همدان، گلستان و استان راستای زاگرس کاهش بارش داریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.