سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید کننده انواع بوستر پمپ آب، بوستر پمپ آبرسانی، بوستر پمپ آتش نشانی

به مجموع یک یا چند پمپ آب که به صورت موازی به وسیله کلکتور و اتصالات به یکدیگر متصل می شوند پکیج بوستر پمپ آب گفته می شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  شرکت تدابیر صنعت پمپ آوین با شماره ثبت ۵۴۳۲۷۷ با سابقه چند ساله مجموعه ی بازرگانی و فنی مهندسی به عنوان طراح و تولید کننده بوستر پمپ آب ، بوستر پمپ آبرسانی ، بوستر پمپ آتش نشانی و مشاور و تامین کننده تجهیزات استخری و پمپ های آبرسانی و همچنین فروش انواع پمپ آب خانگی، پمپ آب کفکش، پمپ آب صنعتی، پمپ آب لجن کش،‌پمپ آب شناور و... می باشد که مفتخر به راه‌اندازی زنجیره فروش و خدمات پس از فروش در تهران و اکثر شهرهای کشور، جهت ارائه خدمات به مشتریان و مصرف کنندگان گرامی می‌باشد.

مختصر توضیحی در خصوص بوستر پمپ آب ،‌انواع بوستر پمپ و نحوه استفاده از آن ارائه می نماییم :‌

بوستر پمپ آب

به مجموع یک یا چند پمپ آب که به صورت موازی به وسیله کلکتور و اتصالات به یکدیگر متصل می شوند پکیج بوستر پمپ آب گفته می شود، بوستر پمپ شامل دو یا چند پمپ آب می باشد که برای افزایش و حفظ فشار آب به کار می رود . بوستر پمپ ها اغلب مواقع برای مصارفی استفاده می شوند که جریان آب به صورت ناپایدار و متغیر است و در زمان مصرف واحدها میزان فشار آب به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند . به بیان ساده تر در بعضی از ساختمانها تعداد واحد ها و تعداد طبقات زیاد هست و آب شهری جوابگو نیاز مصرفی نیست، به همین خاطر از بوستر پمپ جهت تامین فشار استفاده می کنند.

مزایای بوستر پمپ آب :

از عمده مزایای بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کاهش مصرف انرژی  2- کاهش استهلاک کوپلینگ و قطعات متحرک الکتروپمپ ها 3- تغییر دور پمپ ها به وسیله اینورتر متعاقبا باعث کاهش میزان صدای بوستر پمپ آب ، کاهش استهلاک سیستم لوله کشی ساختمان می شود. 4- حذف ضربه قوچ در شبکه مصرفی به علت خاموش و روشن نشدن آنی الکتروپمپ ها. 5- پمپاژ آب برحسب نیاز مصرفی واحدها. 6- وجود پمپ رزرو و عدم قطعی آب در مواقع سرویس و تعمیر پمپ آب در حال . 7- قابلیت سرویس بوستر پمپ در حین کار.  8- هزینه تعمیر و نگهداری پایین. 

 اجزا تشکیل دهنده بوستر پمپ آب

بوستر پمپ آب متشکل از : پمپ آب ، تابلو فرمان ، شیر فلکه های ورودی، شیرفلکه های خروجی ، شیر صافی ، شیر یکطرفه، لرزه گیر ، فلنچ و مهره و ماسوره، کلکتورهای ورودی و خروجی، منبع تحت فشار، پرشر ترانسمیتر (سنسور فشار) برای سیستم های دور متغیر، پرشر سوئیچ برای سیستم های دور ثابت ، مانومتر، شاسی یکپارچه  در بوستر پمپ هایی که متشکل از چند پمپ آب می باشند، هر پمپ آب می تواند به صورت مستقل از سایر پمپ ها به صورت خودکار و یا دستی وارد مدار شده یا از مدار خارج شود همچنین در شرایطی که یکی از پمپ ها نیاز به تعمیر دارد می توان با خاموش کردن همان پمپ آن را از مدار خارج نمود .

امروزه با توجه به افزایش جمعیت در کلان شهرها و رشد فرهنگ آپارتمان نشینی و همچنین کمبود آب در اغلب شهرها و صنایع مختلف گستره استفاده از بوستر پمپ آب بسیار وسیع شده است. از بوستر پمپ آبرسانی برای افزایش فشار آب برای ساختمان هایی که در انتهای خط لوله آب شهری قرار دارند، برای تقویت فشار آب ساختمان های مرتفع، مراکز تجاری، استادیوم های ورزشی، سیستم های اطفاء ، مصارف کشاورزی و سیستم های تصفیه آب و...

 انواع بوستر پمپ آب:

بوستر پمپ آتش نشانی دور ثابت– بوستر پمپ آبیاری – بوستر پمپ آبرسانی آب مصرفی ساختمان ها و بیمارستان ها

دسته بندی بوستر پمپ آب :

بوستر پمپ آب به دو دسته : 1- بوستر پمپ آب دور متغیر 2- بوستر پمپ دور ثابت، تقسیم می شوند :

بوستر پمپ آب دور متغیر:

همانطور که از نام این دسته از بوستر پمپ آب پیداست این نوع بوسترپمپ آب بوسیله اینورتر، دور نامی الکتروموتور شکسته می شود که به آن variable-freguency drive نیز گفته می شود. به عبارتی دیگر دور موتور AC برابرست با فرکانس ضربدر یک ضریب ثابت که تابعی از تعداد قطب موتور می باشد. در موتورهای 4 پل با فرکانس 50 هرتز دور نامی 1450 و موتورهای 2 پل دورنامی 2985 دور می باشد. عموما بوستر پمپ های دور متغیر بوسیله درایو تغییر فرکانس دور متغیر می شود که به اختصار VFD نیز شناخته می شود و اساس کار درایو VFD تغییر دور هرتز به هرتز است واز آنجا که برق ایران 50 هرتز می باشد اینورتر می تواند بر اساس برق ایران بوستر پمپ آب را دور متغیر نماید. یعنی اینکه با هر هرتز 60 دور، دور الکتروموتور را افزایش و کاهش دهد و با افزایش دور توسط درایو تا 50 هرتز دور الکتروموتور تا ماکسیمم دور نامی افزایش می یابد.

از مزایای بوسترپمپ آب دور متغیر میتوان به کاهش مصرف برق، کاهش استهلاک پمپ، کاهش استهلاک قطعات مصرفی، افزایش طول عمر سیستم لوله کشی ساختمان، کاهش سر و صدای پمپ ها، پمپاژ آب به میزان مصرف اشاره نمود.

انواع بوستر پمپ های دور متغیر : اگر فرض کنیم بر روی بوستر پمپ مورد مثال از دو عدد پمپ استفاده کرده باشیم که در اصطلاح به آن پکیج بوسترپمپ 2 خط یا دو پمپه می گوئیم، می تواند به دو نوع باشد.

1- بوسترپمپ تک درایو : در این حالت همه پمپ ها بوسیله یک درایو متغیر می شوند. بدین صورت که کنترلر، اینورتر را روی پمپ شماره 1 قرار میدهد و با افزایش میزان مصرف، دور الکتروموتور بصورت PID افزایش می یابد و وقتی پمپ به دور نامی رسید اگر نیاز مصرفی برطرف نشد، پمپ شماره 1 در دور نهایی ثابت می شود و کنترلر، درایو (اینورتر) را از روی پمپ شماره 1 برداشته و بر روی پمپ شماره 2 قرار می دهد. بدین صورت همه پمپ ها بوسیله یک اینورتر میتوانند دورمتغیر شوند از مزایای این نوع بوسترپمپ می توان به مقرون به صرفه بودن آن نسبت به پکیج چند درایو اشاره نمود.

2- بوستر پمپ چند درایو: در این نوع بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر می توان به ازای هر پمپ از یک عدد درایو (اینورتر) جهت تغییر دور الکترو پمپ ها استفاده کرد که در این حالت دور پمپ ها بصورت مجزا از هم متغیر شده و افزایش یا کاهش فشار سیستم را پوشش می دهند. همچنین برای اینکه پمپ ها بتوانند در صورت نیاز به صورت نوبتی وارد مدار شوند، نیازمند نصب برد کنترلر بر روی تابلو فرمان هست که به آن سیستم change over  نیز گفته می شود از مزایای این نوع بوسترپمپ می توان به بازدهی بالای آن اشاره نمود.

برای تامین فشار مصرفی ساختمان از چند مدل بوسترپمپ میتوان استفاده کرد :

1- بوستر پمپ با دبی مجموع پمپ ها: در این حالت همه پمپ ها باهم می توانند آبدهی مورد نیاز سیستم را تامین کنند.

2-بوسترپمپ با دبی مورد نیاز هر پمپ : در این حالت هر پمپ به تنهایی میتواند آبدهی مورد نیاز سیستم را تامین کند.

بوستر پمپ دور ثابت :

این نوع بوسترپمپ ها استارت شروع و کار مداوم آنها با سرعت یکسان می باشد که عموما برای مصارفی که نیاز به کمترین زمان جهت رفع افت فشار می باشد مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال سیستم های آتش نشانی و پرکن مخازن و مصارف آبیاری .

 بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟

بوسترپمپ دور ثابت آتش نشانی به سیستمی اطلاق می شود که از هد و دبی بالایی برخوردار می باشد و میتوانند در صورت  بروز حریق در کمترین زمان به بیشترین سرعت و بازدهی ممکن برسد.

بوسترپمپ آتش نشانی میتواند از پمپ های توربینی با محور عمودی (طبقاتی) و یا پمپ های گریز از مرکز ساخته شود، اصول و قواعد انتخاب و ساخت بوسترپمپ آتش نشانی بسیار حائز اهمیت می باشد به همین علت تقسیم بندی آنها بر اساس نوع ساختمان، میزان خطر آتش سوزی می باشد.

جهت نصب و راه اندازی بوستر پمپ آب ، خرید و سفارش طراحی بوستر پمپ آبرسانی و بوستر پمپ آتش نشانی می توانید با کارشناسان مجرب و توانمند شرکت آوین پمپ در ارتباط باشید.

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، پمپ آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.