سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

امروز دولت به ایستگاه جدید پنجشنبه‌های افتتاح رسید

سی و یک هفته‌ از آغاز طرح پنجشنبه‌های افتتاح می‌گذرد و دولت در این مدت توانسته هر پنجشنبه‌ یک طرح ملی را افتتاح کند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از آنکه رهبر انقلاب شعار امسال را جهش تولید نامیدند، دولت و مسئولان ذی‌ربط برای تحقق این امر تصمیم‌گیری ‌هایی را انجام دادند؛ دولت پنجشنبه‌های هر هفته را «پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید» نامگذاری کرد.

حالا ۳۱ هفته‌ای از آغاز این طرح می‌گذرد و دولت در این مدت توانسته هر پنجشنبه‌ یک طرح ملی را افتتاح کند.

۱۶ مرداد امسال رئیس جمهور دستور آغاز ۳ پروژه عظیم وزارت نفت را با سرمایه‌گذاری هزار و ۵۷۰ میلیون دلار را صادر کرد که بر اساس آن بهره‌برداری از پروژه‌های متانول کاوه و پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در استان بوشهر و پروژه تولید کاتالیست در استان لرستان به شکل رسمی آغاز شد. نتیجه این اقدام ایجاد ۲ هزار و ۱۱۰ شغل پایدار بود.

در هجدهمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور حسن روحانی طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی در استان‌های کرمانشاه و ایلام را افتتاح کرد. ۲۳ هزار هکتار از اراضی استان‌های کرمانشاه و ایلام با تلاش وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی تجهیز و آماده‌سازی شد. طرحی که ماحصلش ایجاد ۹۲۴۰ شغل بود.

۳۰ مرداد امسال؛ در آستانه روز صنعت دفاعی، نمایشگاه دستاورد‌های اقتدار پهپادی، افتتاح خط تولید موتور ملی توربوجت سبک (اوج)، رونمایی از موشک بالستیک شهید حاج قاسم و موشک کروز شهید ابومهدی و رونمایی از موتور توربوفن سبک (جهش)، از جمله دستاورد‌های ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بود که به دستور رئیس جمهور رونمایی شد.

در ۴ شهریور ۹۹ رئیس جمهور سه طرح ملی در حوزه صنعت و معدن شامل واحد تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد اردکان استان و طرح تولید کامیون کشنده در شهرستان شیراز استان فارس و فاز توسعه تولید شمش طلا در شهرستان قروه استان کردستان را افتتاح کرد که در نتیجه آن ۹۵۰ شغل ایجاد شد.

بیست و دومین هفته از افتتاح طرح‌های ملی کشور به دستور رئیس جمهور ۳ طرح ملی در حوزه وزارت نیرو شامل واحد شماره ۲ بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در شهرستان اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه، سد مخزنی کلقانچای در شهرستان بستان آباد استان آذربایجان شرقی و ۲ نیروگاه خورشیدی و پست ۲۳۰ کیلوولت آرتا در اردبیل افتتاح شد. طرح‌هایی که نتیجه اش اشتغال زایی برای ۲۲۰ نفر شد و برق رسانی به ۱۰ هزار خانوار مناطق عشایری از طریق نیروگاه‌های متحرک خورشیدی بود.

۲۰ شهریور ۹۹ روحانی ۱۲ طرح در منطقه آزاد ارس، ۱۱ طرح در منطقه آزاد کیش، ۱۴ طرح در منطقه آزاد قشم و ۲۱ طرح در مناطق ویژه اقتصادی پیام، سرخس، شیراز، کاوه و یزد را افتتاح کرد. طرحی که برای ۴ هزار و ۴۱۲ نفر اشتغال ایجاد کرد. افتتاح کارخانه تولید لوازم خانگی مادیران، ۲ واحد تولیدی تجهیزات پزشکی و آرایشی- بهداشتی، ۸ واحد تولید و مونتاژ و ۲ واحد مرکز داده و رمز ارز، مجموع طرح‌هایی است که در منطقه ویژه اقتصادی بهره برداری شد. 

۲۷ شهریور امسال به دستور رئیس جمهور ۲۶ پروژه ملی وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر افتتاح شد. بهره‌برداری از بیمارستان پوست رازی و ساختمان جامع پیوند بیمارستان مسیح دانشوری در تهران، بیمارستان بیماری‌های تنفسی در زابل، طرح تکمیلی بیمارستان آیت‌الله خویی در آذربایجان غربی از جمله این طرح‌ها بود. در مجموع ایجاد ۳۹۲۹ شغل، حاصل این افتتاح‌ها بود.

۴۲۲ طرح شامل ۳۳۵ طرح در حوزه ورزش و جوانان و ۸۷ طرح در حوزه گردشگری در بیست و پنجمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی در سراسر کشور به دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید. دوازده هتل، ۱۷ مجتمع گردشگری و اقامتی، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره‌خانه سنتی، ۵ طرح تفریحی و سرگرمی و ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی از جمله طرح‌هایی بود که در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، فارس، کرمانشاه، مازندران، گیلان، یزد و تهران افتتاح شد. اشتغالزایی برای ۱۷۴۶ نتیجه این اقدام بود.

۱۰ مهر امسال طرح تولید فرآورده‌های مشتق از پلاسما در استان البرز، طرح تولید واکسن سرطان دهانه رحم در استان تهران، طرح تولید ماده اولیه دارویی سِرتِرالین در استان مرکزی و خط تولید بایوفسفات بایوران نیز از سوی وزارت جهادکشاورزی در استان البرز بهره برداری شد که ۳۳۹ فرصت شغلی به ایجاد کرد.

رئیس جمهوری در بیست و هفتمین هفته افتتاح طرح‌های ملی کشور، هزار و ۷۵۰ طرح عمرانی و ۲۶ هزار و ۵۱۲ طرح اشتغال روستایی وعشایری را افتتاح کرد. این افتتاحیه شامل ۱۱۲ طرح عمران روستایی، ۹۱۳ طرح آموزشی، یک هزار و ۹۱۳ طرح ارتباطی، ۷۲ هزار و۲۸۲ طرح مسکن روستایی، ۳۱۳ طرح بهداشتی، ۶۲۵ طرح عشایری، ۲۹۲ طرح گازرسانی، ۱۵۰طرح برق‌رسانی، ۱۱۳ طرح ورزشی، ۶۷۴ طرح ورزشی و ۶۷۴ طرح راه روستایی، ۸۱۱ طرح هادی، ۸۳۰ طرح محرومیت زدایی و ۴ کتابخانه و مجتمع فرهنگی بود که ۸۶ هزار و ۸۹۴ شغل ایجاد شد.

۲۱ مهر ۹۹ رئیس جمهور ۱۷ طرح و پروژه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده کشور در سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در حوزه‌های وزارت جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن را افتتاح کرد. ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی (۱۲۹۹ کیلومتر راه)، احداث و نوسازی ۷ هزار و ۷۳۶ واحد مسکونی و ۱۳ هزار و ۹۶ واحد، اسکان موقت ۷ هزار و ۳۱۷ واحد و ۸ هزار و ۷۱۱ فقره پرداخت کمک معیشتی در استان گلستان از جمله این طرح‌ها بود.

بیست و نهمین هفته از پویش افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ملی کشور در حالی برگزار شد که رئیس جمهور طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی را برای ساخت مسکن در قالب «طرح‌های اقدام ملی مسکن و مسکن مهر» در استان‌های مختلف کشور افتتاح کرد. این طرح‌ها شامل ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در هشت استان و بافت‌های فرسوده شهری، افتتاح ۴۰ هزار و ۱۸۰ واحد مسکن مهر در پردیس، واگذاری زمین برای ساخت ۱۳۵ هزار واحد به صورت گروهی به واجدان شرایط در قالب طرح اقدام ملی مسکن هم بود. این طرح‌ها اشتغالزایی برای یک و نیم میلیون را هم همراه داشت.

۸ آبان ۹۹ به دستور رئیس جمهور ۳ پروژه زیربنایی وزارت نیرو افتتاح شد. تصفیه خانه ششم آب تهران با ظرفیت ۷۵ هزار لیتر در ثانیه، واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت تولید ۱۷۵ مگاوات و ۳ سامانه اصلی و بزرگ طرح رینگ شبکه انتقال آب شرب شهر تهران به منظور تامین و ارتقای کیفیت آب برای حداقل یک میلیون نفر از جمله این طرح‌ها بود که ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرد.

حالا امروز ۱۵ آبان ۹۹، قرار است سی و یکمین طرح‌ها و پروژه‌های ملی کشور افتتاح شود. طرح‌هایی که به گفته رئیس جمهور از هفته‌های قبلی متفاوت است و قرار است با استفاده از فناوری‌های جدیدی کشورمان به تامین آب شیرین برای مناطقی که خشکسالی‌ها در آنجا تاثیر بیشتری دارد دست بیابد. در واقع قرار است از فناوری نمک زدایی از آب را به صورت گسترده در کشور استفاده شود و آنجا‌هایی که نیازمند آب هستند با استفاده از این فناوری به تامین آب بپردازند.

گزارش از محمدجواد رهنما

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۲ دی ۱۳۹۹
مشکل اصلی اینه که ما میگیم مرغ و گوشت گرون شده بجای افتتاح واحد دامی میرن راه آهن افتتاح میکنن میگیم سود و بانکی داره اقتصاد رو به نابودی میکشونه میرن پالایشگاه افتتاح میکنند از ما گفتن با این سودی که بانکها دارن پرداخت میکنند در دولت بعدی اقتصاد قفل خواهد شد مردم عادی فقیر تر و تا حد مرگ پیش میروند همانطور که سالهاست بعضی مردم گیاه خوار شده اند
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
حتما دوباره افتتاح طرحهایی که چندین بار افتتاح شدن
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
طرح های که سپاه اجرا کرده را دولت تدبیر افتتاح میکند
زحمتش را بقیه کشیدند خوشنامی و افتتاح را دولت