سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۸۰۰ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: ۸۰۰ هزار شغل برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد تا پایان برنامه ششم توسعه راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی در شورای زکات استان آذربایجان شرقی گفت: کمیته امداد در دوره‌های گذشته منشا خدمات زیادی بوده و ۵۵۰ هزار فرصت شغلی در سه سال نخست برنامه توسعه کشور توسط این نهاد و با روحیه جهادی ایجاد شده است.

او با بیان اینکه مردم کشورمان بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان زکات در ۷ ماه گذشته پرداخت کردند، گفت: برای سال ۹۹ پیش بینی ما این بود که حدود ۸۲۰ میلیارد تومان جمع آوری کنیم، ولی در این مدت بیش از ۸۴۰ میلیارد زکات پرداخت شده است.

بختیاری افزود: مردم همیشه از ما جلوتر هستند و پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال زکات پرداختی از مرز ۱۲۰۰ میلیارد تومان فراتر برود.

او با بیان اینکه کمیته امداد با دستور امام راحل (ره) تاسیس شد، گفت: خدمات ارزنده این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان، با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب تداوم داشته است.

رئیس کمیته امداد اعتماد مردمی را مهمترین سرمایه این نهاد دانست و گفت: امروز به لطف خدا و پاکدستی مدیران و کارکنان، اعتماد مردم به کمیته امداد در سطح بالایی قرار دارد و باید قدردان این سرمایه گرانقدر باشیم.

او افزود: توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت در سه بخش اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی انجام می‌شود و از زمان آغاز فعالیت‌های اشتغال‌زایی در کمیته امداد  تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار خانواده به خودکفایی رسیده و از حمایت این نهاد خارج شده‌اند.

او گفت: امسال با حمایت‌های مسئولان و شبکه بانکی مقرر شده است ۲۰۰ هزار شغل برای مددجویان ایجاد شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این نشست کمیته امداد را یادگار بی‌نظیر امام راحل (ره) دانست و گفت: همه باید از این امانت بزرگ که از بدو تاسیس تاکنون خدمات ارزشمندی ارائه کرده است حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم اقدامات کمیته امداد امام خمینی را در مقابله با شیوع ویروس کرونا در خانواده‌های محروم قابل تقدیر دانست و افزود: کمیته امداد آذربایجان‌شرقی در دوران مبارزه با کرونا خوش درخشید و مردم خدمات ارزنده و فداکاری‌های این نهاد را فراموش نخواهند کرد.

او بر لزوم نقش آفرینی موثر خیران در همراهی با کمیته امداد تاکید کرد و گفت: مردم آذربایجان‌شرقی از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۲ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به کمیته امداد ارائه کرده‌اند که قدردان این مردم هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به میزان درآمد‌های زکات در استان اشاره کرد و گفت: از پارسال در پرداخت زکات واجب شاهد رشد ۸۰ درصدی بوده ایم.

او به نقش زکات در رفع محرومیت خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: زکات ارزش بالایی در آموزه‌های دینی ما دارد و اگر اهتمام جدی شود، گره‌های بزرگی را باز می‌کند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت ارتباط جدی دبیرخانه زکات استان با صداو سیما گفت: برای جذب زکات مال التجاره باید برنامه آموزشی و تبلیغی از رادیو و تلویزیون پخش شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.