سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات برگزاری نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ تشریح شد

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از برگزاری نخستین کنگره دانشگاه و کووید ۱۹در روز‌های ۱۷ و ۱۸ دی خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصوره سادات صادقی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از برگزاری نخستین کنگره دانشگاه و کووید ۱۹ خبر داد و گفت: نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ در ابعاد مختلف روانی، اجتماعی، بهداشتی و آموزشی روز‌های ۱۷ و ۱۸ دی توسط دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم و مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و شیراز همچنین با همکاری مراکز مشاوره و بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار خواهد شد.

او مهلت ارسال چکیده آثار را تا ۲۲ آذر اعلام کرد و ادامه داد: سبک زندگی، پیامد‌های روان‌شناختی، آموزشی، اجتماعی، خانوادگی، دانشگاه پس از کرونا، پیشگیری و رفتار‌های بهداشتی، بهداشت ایمنی، محیط زیست و کووید ۱۹ محور‌های این کنگره است.

صادقی افزود: در این کنگره آگاهی از نقش کرونا در ابعاد مختلف جامعه دانشگاهی، نقش مؤثر راهبرد‌های بین رشته‌ای در مدیریت این بحران، بخصوص در پساکرونا مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹  تصریح کرد: در دسامبر ۲۰۱۹ جهان با ویروسی جدید به نام کووید ۱۹ مواجه شد. متاسفانه این ویروس به دلیل قدرت شیوع بسیار بالا به سرعت در کل جهان انتشار یافت و تقریباً طی زمانی کوتاه کشور‌های جهان را آلوده کرد.

صادقی گفت: با توجه به اینکه این ویروس جنبه‌های مهم اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و حتی نظامی کشور‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، بحث آثار روانی- اجتماعی و بهداشتی این بیماری بر روی سلامت افراد به خصوص جامعه دانشگاهی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او گفت: دانشگاه یکی از مکان‌هایی است که سبک زندگی افراد آن تحت تاثیر کرونا دچار تغییرات زیادی شد، تغییراتی که نه تنها در مسائل آموزشی و بهداشتی خود را نمایان کرد، بلکه آثار روان شناختی فردی، اجتماعی و خانوادگی برای اعضایش به همراه داشت.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: تبعات این آثار طلب می‌کند که پژوهشگران، استادان و دانشجویان با ارائه مطالعات و تجربیات علمی خود در مجامع و کنگره‌هایی این چنینی برای ارتقاء سلامت جامعه (به خصوص جامعه دانشگاهی) و کیفیت مطلوب زندگی بخصوص در دوران پساکرونا تلاش کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.