سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات پایش گنبد سلطانیه

سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: طرح پایش مجموعه میراث جهانی گنبد سلطانیه به‌منظور بررسی راه‌حل‌های مسائل موجود در این بافت تاریخی تهیه می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، عیدانی سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: عملیات پایش و بازدید‌های میدانی گنبد و محوطه ارگ سلطانیه به‌منظور تعیین شرایط فیزیکی و کالبدی آثار و ارائه برنامه‌های حفاظتی و مرمتی توسط کارشناسان پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه در حال انجام است.

عیدانی افزود: در زمینه اجرای عملیات پایش از گنبد و محوطه ارگ سلطانیه، مرحله اول پایش از آغاز آبان ماه در گنبدخانه، تربت خانه، ارگ و محوطه پیرامونی آغاز شده است که مورد بازدید فنی کارشناسان این پایگاه قرار گرفته است و پایش مابقی آثار نیز در حال انجام است.

سرپرست میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: پس از مستند نگاری و ارائه برنامه‌های حفاظتی، نیرو‌های فنی و اجرایی پایگاه بر اساس طرح پیشنهادی، عملیات اجرایی و رفع خطر از این آثار را بر اساس برنامه‌ای مشخص و در بازه زمانی ۴۵ روزه انجام می‌دهند که شامل پاک‌سازی محوطه، برچیدن علف‌های هرز، دوغاب ریزی، ترمیم و تعویض آجر‌های فرسوده، اصلاح بندکشی، اندودکاری، شیب بندی و اجرای کاهگل خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.