سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تله‌های زنده‌گیری هوبره در مُند بوشهر برچیده شد

منطقه مند یکی از دشت‌های مهم استان بوشهر برای زنده گیری پرنده در معرض خطر انقراض هوبره است که محیط‌بانان آن را از تله‌ها پاکسازی کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هر ساله و در این ایام برخی افراد سودجو در دشت‌های مستعدی که پرنده در معرض خطر انقراض هوبره در حال زمستان گذرانی است، تله‌هایی برای زنده گیری این پرنده کار می‌گذارند.

سیداحسان موسوی افزود: برای مقابله با این کار، در گشت مشترک با یگان حفاظت منطقه حفاظت شده‌ ُمند این تله‌ها که در بخشی از حوزه استحفاظی شهرستان دشتی ایجاد شده بودند تخریب شد.

او ادامه داد: به این ترتیب، بیش از ۵۰۰ تله زنده گیری  هوبره و همه مسیر‌های مسدود شده که منتهی به این تله‌ها می‌شدند، نابود شد.


بیشتر بخوانید


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: به موجب مصوبه شماره ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست برای شکار هر قطعه هوبره (بالغ، جوجه و تخم) مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جریمه علاوه بر مجازات کیفری در نظر گرفته شده است.

موسوی گفت: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه‌ای است همگانی که برعهده عموم مردم گذاشته شده است.

او با تاکید بر آمادگی یگان حفاظت محیط زیست برای مبارزه قاطعانه با متخلفان، بیان کرد: دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارش خود را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست یا پاسگاه محیط‌بانی اطلاع دهند و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.