سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مهمانی‌های خانوادگی ممنوع!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه مردم باید از برگزاری مهمانی‌های خانوادگی خودداری کنند، بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در منزل تأکید کرد.

علی اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: شهرستان جیرفت، مرکز منطقه جنوب کرمان است و ابتدا بیماران به مرکز بستری بیمارستان امام خمینی جیرفت مراجعه می‌کنند، لذا تعداد مبتلایان زیاد است و این آمار در شهرستان ثبت می‌شود.

او با اشاره به وضعیت نگران کننده جنوب کرمان در بحث کرونا از مردم خواست: از برگزاری مراسم‌ عزا و عروسی جدا خود داری کنند و تحت هیچ شرایطی تجمعی ایجاد نشود.

او افزود: البته محدودیت‌هایی از جمله تعطیلی تالار‌ها در سطح شهر اعمال شده است.

مکارم با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در منزل و بیرون از منزل و محل کار تصریح کرد: ممکن است یک فرد ناقل در هر خانواده‌ای وجود داشته باشد، لذا مردم باید از برگزاری مهمانی‌های خانوادگی خودداری کرده، در منازل هم فاصله‌های اجتماعی رعایت شود و استفاده از ماسک در منزل نیز توصیه می‌شود.

مکارم بیان داشت: در صورت وجود  فرد مبتلا به کرونا در منزل، باید نکات بهداشتی کاملا رعایت و ضمن فاصله گذاری، برای فرد بیمار اتاق مجزا درنظر گرفته شود.

او با بیان اینکه مردم باید بدانند بیماری کرونا درمان ندارد، افزود: افراد مبتلا به دیابت، افرادی که سابقه بیماری قلبی عروقی دارند، خانم‌های باردار و مادرانی که فرزندشان به تازگی متولد شده است و تمام افرادی که بیماری خاص و زمینه‌ای دارند در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، پس توصیه می‌شود خانواده‌ها بیشتر رعایت کنند و مراقبت از این افراد را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تاکید بر اینکه مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: از مسافرت‌های غیر ضروری امتناع شود و شست شوی مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک حتما صورت پذیرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.