سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه های رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان برای پیشگیری از ابتلا به مشکلات تنفسی

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به در پیش بودن اولین بارش‌های پاییزی، برای پیشگیری از ابتلا به مشکلات تنفسی، توصیه‌هایی را ارائه کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به بروز مشکلات تنفسی همزمان با نخستین بارش‌های پاییزی در سال‌های گذشته گفت: احتمال ایجاد مشکل تنفسی در پی نخستین بارش پاییزی برای افرادی که سابقه آلرژی یا تنگی‌نفس دارند، بیشتر است.

او با اشاره به لزوم هرس درختان کنوکارپوس جهت پیشگیری از مشکلات تنفسی هنگام نخستین بارش‌های پاییزی افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها در شهرستان‌های تابعه این دانشکده در انجام هرس درختان، شهروندان هنگام نخستین بارش‌های پاییزی دچار مشکلات تنفسی نشوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: افرادی که سابقه آلرژی یا تنگی‌نفس دارند بیشتر احتمال دارد که هنگام نخستین بارش پاییزی دچار مشکلات تنفسی شوند لذا باید دارو‌های خود و اسپری تنگی‌نفس را همراه داشته باشند و در صورتی که در معرض تماس با باران قرار بگیرند از اسپری استفاده کنند تا از حمله تنفسی پیشگیری شود.

اوگفت: در صورت ضرورت برای خروج از منزل و قرار گرفتن در محیط باز هنگام بارش باران، حتما ماسک مناسب  (از نوع N۹۵) مورد استفاده قرار گیرد، در صورت دسترسی نداشتن به ماسک، از دستمال یا پارچه تمیز و مرطوب استفاده کنند و در صورت امکان سریعاً به یک محل بسته بروند.

سلمان‌زاده گفت: مشکل تنفسی تنها برای افرادی که زمینه آلرژی یا مشکل تنفسی دارند پیش نمی‌آید بلکه ممکن است این مشکل برای افراد سالم نیز پیش بیاید بنابراین توصیه می‌شود هنگام بارش در صورتی که کار ضروری ندارید از منزل خارج نشوید.

او ادامه داد: افرادی که سابقه مشکلات تنفسی دارند، باید دارو‌های خود را طبق نظر پزشک مصرف کنند و هنگام بارندگی از منزل خارج نشوند و از بازکردن پنجره‌ها خودداری کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: برای مراقبت از گروه‌های حساس از جمله کودکان، سالمندان، بیماران قلبی عروقی و بیماران ریوی در این شرایط، حتماً به توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه عمل کنید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از ورزش در هوای بارانی خودداری کنید و تاکید می‌شود چنانچه در بارندگی قصد خارج شدن از منزل را ندارید، پنجره‌ها را ببندید، زیرا در صورت باز بودن پنجره‌ها هنگام بارش باران، امکان بروز مشکل تنفسی برای افراد وجود دارد.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.